3880
Sök

problem med en sierra

15 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
hej

har problem med min sierra då den helt plötsligt under körning kan få för sig att helt lägga av. om det sker vid lite högre hastigeheter går det oftast att lägga i en lägre växel o på så sätt få igång den igen och då går den ett tag till men sedan händer det igen.
om den däremot lägger av vid t.ex. nerväxling inför kurva så funkar det inte att växla ner och då får man snällt stanna o försöka starta den igen, vilket inte går vidare bra.. låter man den sen stå en stund så brukar den starta utan problem när man försöker igen. vad kan problemet vara?

tack på förhand:)

Om man bara tror det kan man tända elden själv

264 Inlägg
24 oktober 2007
kanske kan vara denndäringa brytaren till bränslepumpen i reshjulsbaljan som ligger o bryter, koppla förbi den o kolla ifall felet fortlöper...

Nismo
758 Inlägg
24 oktober 2007
Mm den där brytarn är de säkert, har en kompis som hade problem med de för ett par veckor sen! Konstaterade att de var de som var fel!

15 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
okej, om det är den där brytaren, hur fixar jag till det då?

264 Inlägg
24 oktober 2007
kör med den förbikopplad,  typ skarva ihop kablarna ist..

15 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
okej, får prova det. någon annan som har mer tips?

121 Inlägg
26 oktober 2007
Bos skrev:
kör med den förbikopplad,  typ skarva ihop kablarna ist..

Nej, denna brytare är en säkerhetsbrytare som slår av pumpen om du krockar.. om du smäller in i en bil med den utan brytare kommer det att pumpas bränsle till motorrummet. :S
Byt den istället!, kan inte kosta många spänn på skroten istället för att köra runt på en bomb!

Körv
3 535 Inlägg
26 oktober 2007
Håller med föregående talare. Den är jävligt viktig.. För alla vet hur säkra Sierror är roll

Truckdriving Man

155 Inlägg
2 november 2007
Den är viktig, vill du va säker så förbikoppla den o prova. men sen rekomenderar jag att du köper en fungerande, inte så skoj om du blir fastklämd o den fortsätter pumpa soppa..

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

Sök