2460
Sök

2,5" högtalare, finns såna?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Hej

Håller på o uppgraderar ljudet i bilen o söker 2,5"(ca 62mm) högtalare, diskant eller mellanregister, har åkt kors o tvärs Borås o kollat nätet men hittar inget!
Dom högtalare sitter i panelen framför vindrutan, där finns det också ventilations munstycke/öppning(vad det nu heter) så sätta dit en 4" är inte det lättaste för det är inte mycket plats.
BMW orginal finns inte längre att köpa o dessutom är det pappers membran i dom.

Nån som vet var kan man hitta 2,5" om nu finns såna?

Miklen
2 november 2007
Det finns ju diskanter överallt att köpa..för d e väl d du behöver.. dom är ju oftast 1-2" eller kanske något störra borde ju gå att få dit.. Sen så vet ja att ja har sett 2,5" men ja kommer bara inte på vart..

71 Inlägg
2 november 2007
det finns 3,5" och så finns det diskanter på 1".  2,5" vet jag inte ens om det finns

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Har kollat mina datahögtalare o dom är 2,5" men kommer dom hålla? Tveksamt hmm

Miklen
2 november 2007
Tycker mig ha sett högtalare i alla möjliga dimensioner hit å dit.. Du kan ju kolla me skroten annars.du kan ju ha tur.. annars är det väl bara å köpa några små skrikor som sagt.. Tror inte dina datorhögtalare håller särskilt länge..

1 688 Inlägg
2 november 2007
2.5" är väl för att det är en stor plastpryl som diskanten sitter monterad i som man skruvar fast :-)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

6 851 Inlägg
2 november 2007
DLS har 2.5 domar. det är ett övre mellanregister kan man säga.de spelar ner till ca:400hz.
jag skall ev sälja mina jag har..PM:a vid intresse.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
DLS har 2.5 domar. det är ett övre mellanregister kan man säga.de spelar ner till ca:400hz.
jag skall ev sälja mina jag har..PM:a vid intresse.

Ska kolla med DLS o se om dom har nåt!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Losgard skrev:
2.5" är väl för att det är en stor plastpryl som diskanten sitter monterad i som man skruvar fast :-)

Tyvär inte... Det är ytter kanten på membranen som är nästan 2,5".

1 585 Inlägg
2 november 2007
här har du

http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … 35&l=1

kostar kjortan men är säkert värt det, funderar på att köpa det till min beemer:P, Det är 2,5" plus 5" till kick panelerna.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Har hittat http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_145 kostar 1300! Lite väl mycket...
Har hittat på nätet datahögtalare med förstärkare o 350W, kanske ska inhandla såna? smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Då var det klart! Blev data högtalare o måste säga att dom fungerar felfritt!
Tack för tips o hjälp!

Sök