3539
Sök

hjälp med ljudinstallation i Saab 9000 cs

156 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Hej!
Jag ska dra strömkabel från batteriet genom kupen in till bagaget men vet inte hur jag ska dra och om det finns några bra hål man kan använda sig av när man ska ha in kabeln från motorrummet till kupen eller måste man göra egna?

Och sen har jag hört att man ska dra lågnivån och remoten så långt ifrån strömmen som det går, men jag tänkte hur starkt elektromagnetiskt fällt kan det igentligen bli?
Senast redigerat av Jonasdaa (26 september 2007)

493 Inlägg
27 september 2007
När jag drog ljudet i min cse så drog jag strömen på ena sidan av bilen och remote och lågnivå på andra sidan smile Det finns ett hål in till motorutrymmet från början nere på golvet under ratten finns det ett ungefär vid bromspedalen över där för där var det en damask eller vad man kallar det tog bort den drog igenom kabeln och satte dit damasken igen blev super big_smile och sedan får du skruva upp trösklarna inne i bilen för att dra kablaget där ps ligger redan kablar där lägger du det där så komemr det ej synas någonting mycket pill jobb men det blir mycket snyggt och bra big_smile och sedan så fäller man ner baksätet och drar det igenom där smile kommer garanterat ej att synas någonstans smile gjorde det inte för i allafall lycka till smile

156 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Tackar så mycket för svaret big_smilebig_smile men trösklarna sitter väll inte så jävligt?

493 Inlägg
27 september 2007
nej trösklarna är lätta att ta bort det är bara en platta som håller fast med med 1 skruv har jag för och sen sitter den en skruv under bältet i mitten av bakdörren och framdörren smile bak är det däremot värre för där sitter det mer skruv tex under bak sätet :S men det är inga problem bara att dra fram dynan bak så löser det sig big_smile

156 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare

1 436 Inlägg
4 november 2007

Det var att krångla till det...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

156 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Haha förlåt då tongue

Sök