2819
Sök

Dekalfirma? Trycka egna flerfärgade dekaler.

Illustratör
826 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Tjena.
Vi är några stycken som kör fiddy här och då alla i princip ser näst intill likadana ut så är det endast val av färg på plasten och dekalerna som sticker ut.
Har själv suttit och egendesignat 3st uppsättningar dekaler men ha upptäckt att det är skitsvårt att hitta en firma som trycker både tonade, flerfärgade och stora dekaler. Hittar helt enkelt inte själv. Har frågat runt på fiddyforum m.m. men inget vettigt svar. hmm

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Priset är ju naturligtvis en del i frågan och det som gäller är "så billigt som möjligt." Upp til en viss gräns med nogrannhet kan man bortse ifrån.. Det är ju trots allt ett terrängfordon. Men inte hur dåligt som hellst då heller.

Tack på förhand!
Mvh / Danne

Tänker...

fotointresserad
2 307 Inlägg
Illustratör
826 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Norde skrev:
kollat med www.dekaltrim.nu ?

dom kasnke kan fixa det åt er..

Har skickat iväg ett mejl men inte fått svar. Men har för mig att jag frågat tidigare åsså. Tror inte dom kunde få till det med toningen i färgerna. Sen är jag rädd att priset kommer hamna åt nått håll dit inte jag når. tongue

Tack för förslaget.

Fler?

Tänker...

2 123 Inlägg
5 november 2007
Fallan skrev:
Norde skrev:
kollat med www.dekaltrim.nu ?

dom kasnke kan fixa det åt er..

Har skickat iväg ett mejl men inte fått svar. Men har för mig att jag frågat tidigare åsså. Tror inte dom kunde få till det med toningen i färgerna. Sen är jag rädd att priset kommer hamna åt nått håll dit inte jag når. tongue

Tack för förslaget.

Fler?

Jobbar på dekalfirma och kan säga att det blir inte billigt.
Så jag tycker ni ska lägga dom planerna på hyllan och köra på enklare printade elelr enfärgsdekaler.
Men för att hjälpa er lite, i vilket format har ni filerna ?

Illustratör
826 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Så jag tycker ni ska lägga dom planerna på hyllan och köra på enklare printade elelr enfärgsdekaler.

Nä jag har förstått att det inte blir billigt jag heller. Men behöver ju inte svimma förän jag fått en prisuppgift. tongue Just nu så har jag bara dekalerna i .psd men går att konvertera till vad som än krävs.
Det handlar alltså om 3st helset.
Har hört om folk som lyckats få en sats för under 1k, hur vet jag inte.

Tänker...

2 123 Inlägg
5 november 2007
Fallan skrev:

Nä jag har förstått att det inte blir billigt jag heller. Men behöver ju inte svimma förän jag fått en prisuppgift. tongue Just nu så har jag bara dekalerna i .psd men går att konvertera till vad som än krävs.

Det kan gå att få det så billigt tror jag dock utan redigering osv från företaget så resultatet kommer inte bli hundra, men det såg jag att du var beredd på.
Det bästa vore om du kunde få dom vektoriserade aka .eps
Det som kostar pengar med dekaler är oftast originalarbetet som brukar kosta en hel del, 600kr/h är inte ovanligt.
Så med noll redigering kan det kanske gå under 1000kr/kit.

Illustratör
826 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Fallan skrev:

Det kan gå att få det så billigt tror jag dock utan redigering osv från företaget så resultatet kommer inte bli hundra, men det såg jag att du var beredd på.
Det som kostar pengar med dekaler är oftast originalarbetet som brukar kosta en hel del, 600kr/h är inte ovanligt.

Ah, men det står jag ut med kan ja lova. tongue Ska som sagt sitta på ett crossfordon så det ska ju inte vara nobell-klass på skiten. wink
Konverterar den bilden till vektorgrafik iom filbytet bara? vad tjänar plottern/masinen på det? Finns det formatet i photoshop, vet du det?

Härligt med folk som kan smile Bara att fråga på. wink
Var kan man få något sånt här gjort?

Tänker...

2 123 Inlägg
5 november 2007
Fallan skrev:
Fallan skrev:

Ah, men det står jag ut med kan ja lova. tongue Ska som sagt sitta på ett crossfordon så det ska ju inte vara nobell-klass på skiten. wink
Konverterar den bilden till vektorgrafik iom filbytet bara? vad tjänar plottern/masinen på det? Finns det formatet i photoshop, vet du det?

Härligt med folk som kan smile Bara att fråga på. wink
Var kan man få något sånt här gjort?

När man har en vektoriserad fil kan man förstora och förminska hur mkt man vill utan att bli av med skärpan på bilden. Det är det formatet vi använder där jag jobbar men vi använder inte en printer så det kanske kan funka med .psd, det vet jag inte.
Nu ska du få det bästa tipset jag kan ge, www.4sign.com och sen kollar du upp vilka som gör printjobb och så nära dig som möjligt. Annars är det ju bara att ringa runt och höra vad dom tar för priser samt om dom kan skicka.
MVH Fredrik

Illustratör
826 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
När man har en vektoriserad fil kan man förstora och förminska hur mkt man vill utan att bli av med skärpan på bilden. Det är det formatet vi använder där jag jobbar men vi använder inte en printer så det kanske kan funka med .psd, det vet jag inte.
Nu ska du få det bästa tipset jag kan ge, www.4sign.com och sen kollar du upp vilka som gör printjobb och så nära dig som möjligt. Annars är det ju bara att ringa runt och höra vad dom tar för priser samt om dom kan skicka.
MVH Fredrik

Jo jag vet vad vekrotgrafik är. Gick 1½ multimediautbildning. Men tänkte bara på om det är någon fördel för maskinen eller om det påverkar priset något? Isf varför. De dekaler jag har nu ska vara i rätt storlek.

Grejen med nån loka printer är att jag inte lyckas hitta någon. Har säkt på annonsbörser efter företag o i telefonkatalogen m.m. men hittar ingen. Bor i västernorrland.
Men jag tackar för tipset.. ska genast ta en titt. smile

Tänker...

42 Inlägg
6 november 2007
Fallan skrev:
Tjena.
Vi är några stycken som kör fiddy här och då alla i princip ser näst intill likadana ut så är det endast val av färg på plasten och dekalerna som sticker ut.
Har själv suttit och egendesignat 3st uppsättningar dekaler men ha upptäckt att det är skitsvårt att hitta en firma som trycker både tonade, flerfärgade och stora dekaler. Hittar helt enkelt inte själv. Har frågat runt på fiddyforum m.m. men inget vettigt svar. hmm

Priset är ju naturligtvis en del i frågan och det som gäller är "så billigt som möjligt." Upp til en viss gräns med nogrannhet kan man bortse ifrån.. Det är ju trots allt ett terrängfordon. Men inte hur dåligt som hellst då heller.

Tack på förhand!
Mvh / Danne

Kontakta www.svenskbilreklam.se dom kan garanterat hjälpa er!!

Illustratör
826 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
SBR skrev:
Fallan skrev:
Tjena.

Tack på förhand!
Mvh / Danne

Kontakta www.svenskbilreklam.se dom kan garanterat hjälpa er!!

Vad ligger dom i för prisklass då?

Antar att det var 4signmalmo.se som du menade fredrik, eller?
Senast redigerat av Fallan (6 november 2007)

Tänker...

Sök