3105
Sök

Var tankar ni?

58 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Börjar bli trött på dyra bensin kostnader så tänkte höra om de är värt att köpa nått kort på ngn mack typ preemkort eller volvokort eller sånt?
Vilka sådana kort tjänar man mest på att ha?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 november 2007
det bästa är att du kolla på vad har olika stationer att erbjuda, tar inte kreditkort, det kan blir dyr på slutet av månad. på deras kontantkort, samla du pengar som du får tillbaka.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

58 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
okej men dem flesta mackar har la ungefär samma priser men är det någon som utmärker sig lite?

527 Inlägg
6 november 2007
Kolla bensinpriser .nu eller bensinbolaget.se efter billigaste pris.
Att låsa sig till en och samma mack med kort tycker iallafall jag sällan lönar sig, får man 25 öre rabatt tex med kort så brukar priset ändå vara 25 öre över lågprismackarna (dvs de obenammande)
Köp en bensinsnålare bil, eller kör Eu moppe ;-)
Min bil drar 0,5 :-)
För övrigt, peak oil är nått, priserna kommer bara att stiga och snart (inom 5år) kommer vi troligen få en hausse i oljepriserna och bensinpriser uppåt 20 kr litern.
Senast redigerat av Loffe123 (6 november 2007)

Rent A Retard !
674 Inlägg
6 november 2007
vet att pappa har okq8 kort och där får man en viss rabatt på varje öre man tankar tongue och han är helnöjd, tankar aldrig på någon annan station en okq8, sen så får man massa medlems rabatter och sånt skit tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

1 171 Inlägg
6 november 2007
Jag tror inte på rabattkort och sådant. De ger dig rabatt för att du ska vara lojal även när de har högre pris än de andra stationerna.

Bättre att kolla med jämna mellanrum på bensinpriser.nu vilka stationer längs din väg som brukar vara billigast. Jag tror man tjänar mer på att vara flexibel.

410 Inlägg
6 november 2007
Alla märken inom VW koncernen har iallafall sina egna kort. Med dom får du 15öre rabbatt för varje liter du tankar hos Preem och den gäller även på obemanade. Sen så finns det en mack som i snitt har 20 öre billigare bensin tillsamans med kortet innebär det att du tankar 98 oktan för längre pris än 95 oktan hos andra mackar. Då har jag ändå jämfört med en Jet mack som ska vara lågpriskedja. Så satsa på Preem vet inte om det är så med deras egna kort men kan inte tänka mig nått annat.

430 Inlägg
6 november 2007
Jag kör Preemkort å betalar i slutet på månaden. Tycker det är skönt så man slipper skrapa sedlar att tanka för. Sen gäller det ju att ha självkontroll så man inte tankar varje dag. smile
Hade rabatt första tre månaderna när jag skaffade kortet, sen nu tankar jag för deras micropris även om jag tankar på bemannad station.
Alltid något. En annan bra sak är att man bestämma kreditgräns själv.

Tror på ok's lite med. Visserligen ofta dyrast men medlemsrabatterna är ganska bra har jag för mig.

Varning för Jet-kort bara om du inte har fast års-inkomst över 100k senaste två åren.
Pluggade/jobbade bara halvtid då så dom ville att jag skulle sätta in 2k i deposition innan jag skulle få kortet. Sen dom pengarna får jag inte tanka för utan jag får tillbaka dom när jag avslutar kontot. Pytt sa jag och la papprena i papperskorgen.

Sök