4003
Sök

Vatten "avfällning" åtdragning av peak off ljuddämpning?

23 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
Tjoho!

Hänvisar till denna tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 29#p647429
Där jag skrev om min polare,tar det dock i denna nyskapade tråd också fast jag ska försöka få till en kortare variant smile

Polaren som jag inte hört av på mycket länge höll på med bilstereo för 3-4 år sedan o använde då medlet peak off.
Efter en tids användande skulle han dra nya kablar i skuffen o lyfte därför ut reservhjulet.
Han upptäckte då en vatten samling (kanske 2-3 dl) som sammlats på botten vilket det aldrig gjort förr.
Jag pratade aldrig mer med honom (han har utlands tjänst nu) så jag vet inte hur det gick.
Har nu själv lite ljudbygge på G men skulle dämpa Abs plast (slutna lådor) invändigt som utvändigt,de är dock inte helt slutna de finns 2 små 8-10 mm hål i botten på dem så min fråga är om Peak offen kommer dra in vatten i hålen? de dumma är att hållen sitter högst upp på lådan så kommer vatten/fukt in kommer det ej ut.
Någon som varit med om detta?
inte så kul att köra omkring o leka akvarium....

8 156 Inlägg
17 november 2007
Frågan är varifrån vattnet kom från början? Det kanske var så att din kompis hade en liten läcka och att det droppade ner vatten i reservhjulsbaljan?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

T5 beroende
345 Inlägg
17 november 2007
Jag vet iallafall att det är vanligt att det samlas vatten i reservhjulsbaljan, På ett flertal bilar har jag upptäckt detta.
Senast redigerat av ZZZADA (17 november 2007)

23 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
menar du att det "inte" är ovanligt att vatten samlas där?

Phaetoon,visst vad vet jag? dock så tyckter jag att de är konstigt att vatten isf inte samlades där innan han la på peak off,är de vanligt med dreneringshål i baljan?

T5 beroende
345 Inlägg
17 november 2007
VWV skrev:
menar du att det "inte" är ovanligt att vatten samlas där?

Phaetoon,visst vad vet jag? dock så tyckter jag att de är konstigt att vatten isf inte samlades där innan han la på peak off,är de vanligt med dreneringshål i baljan?

Exakt.
Jag har en burk bitumenmassa(dämpande) i sprayform där det står att det kan dra åt sig fukt

23 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
okej,de va just de jag menade,drar de alltid åt sig fukt? eller är de kanske bara under första månanden som peak offen "härdar" som de drar åt sig fukt?
isf har jag inte lust att ha nått sånt i mina dörrar... blir nog Gas M1 eller Dynamat, ska inte ha så mycket så de blir ju under tusenlappen...

T5 beroende
345 Inlägg
18 november 2007
VWV skrev:
okej,de va just de jag menade,drar de alltid åt sig fukt? eller är de kanske bara under första månanden som peak offen "härdar" som de drar åt sig fukt?
isf har jag inte lust att ha nått sånt i mina dörrar... blir nog Gas M1 eller Dynamat, ska inte ha så mycket så de blir ju under tusenlappen...

Lite osäkert att det drar åt sig fukt och enligt många hemsidor som säljer peak off så skall det vara vattenbeständigt och det vore rätt konstigt om bilstereofirmorna sålde ett dämpande material som drog åt sig fukt då detta knappast är bra i en bilstereoanläggning.

Dem flesta bilar har ett dreneringshål i reservhjulsbaljan.

Om du skall dämpa så får du mest för pengarna om du köper mekonomens bitumenmatta, 400x500x4mm, 41kr per ark.  Du kan dämpa nästan hela bilen för priset som du köper GAS m1 dämpningen som räcker till 2 dörrar (1000kr).

23 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
yepp i know,har jobbat med bitumen tidigare,de tar dock en sjuhelsikes tid o väger så förbannat.
Ska bara dämpa dörrarna fram,trunken är redan dämpad så det är vad jag har kvar att göra.

16 197 Inlägg
18 november 2007
peak off e "skit" i mina ögon..  elle fler av dessa dämpmaterial men sprutar/penslar på e "skit".

typ 90% av dom e vattenbaserade, å va händer me vattnet när de produkten torkar om du inte har bilen inne i ett varmt garaget??

jo fukten kryper i bilen å de börjar rosta sen tycker ja inte att de dämpar så vidare bra heller.

finns säker de som tycker annat om dessa produkter men de här iaf de ja märkt när ja provat dom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

T5 beroende
345 Inlägg
18 november 2007
VWV skrev:
yepp i know,har jobbat med bitumen tidigare,de tar dock en sjuhelsikes tid o väger så förbannat.
Ska bara dämpa dörrarna fram,trunken är redan dämpad så det är vad jag har kvar att göra.

Jag tycker det var lätt att jobba med, undra då hur lätt brl's m1 matta är att jobba med smile

16 197 Inlägg
18 november 2007
ZZZADA skrev:
VWV skrev:

Jag tycker det var lätt att jobba med, undra då hur lätt brl's m1 matta är att jobba med smile

kan ju säga att den e svin lätt å jobba me smile   kolla i mitt galler under projket så får du se hur de ser ut i bilen ja håller på me nu.. M1 matta överallt big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök