3237
Sök

Cheva Blazer fråga!

Bessewisser
556 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Hallå

Tänkte fråga lite om bränsleförbrukningen i en Cheva Blazer -88 Diesel
Har alltid velat ha en V8 och nu har jag chansen men det som har hindrat mig är att dom är så törstiga... Någon här som vet vad en sån kan dra? Tänkte på den med 6.2 liters motorn..

Och är det någon som kan tipsa om en annan Amerikansk Pickup/stadsjeep som drar lite i soppa så får ni gärna dela med er av den infon!

//SkyNard

How low

143 Inlägg
26 november 2007
Jag har en Cheva S10 med V6. Men det finns även med 4or och dom kan ju inte dra särkilt mycket. men en 4 är ju inte lika kul heller : D Jag ska faktiskt också smacka i en V8 i min S10, fast en 350 Smallblock.

Rebel State - Outlaw County
http://www.rebel-state.com

buffys
26 november 2007
Polaren hade en silverado pickis med 6,2;an....den drog 1,3 blandat...en annan polare har haft van me samma motor, gick o köra på 1,1....Inget o tveka på, det är ju manliga motorer med enormt vrid! Kör hårt!

4 554 Inlägg
26 november 2007
som någon sa så går 6.2 att få ner i 1.2-1.1 kanske mindre beror på hur man kör

4 506 Inlägg
26 november 2007
Får man fårga vad priset på Blazern är?

I övrigt så stämmer det ganska bra som de säger med förbrukningen,
Lite lite högre ibland kanske,
Men sådant beror ju på däck m,m så det är ju svårt å säga då dom sällan har orginal sulor, Och det ska dom f*n inte ha heller big_smile haha

Kan du andas kan du dö.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 november 2007
Vår låg strax över litern vad vi än gjorde med den, mindre aerodynamisk bil får man nog fan leta efter! smile
Dock var vår mycket frisk, och det kvittade som sagt hur vi lastade eller drog, vilket jag tolkar som att 6,2-liters dieseln är tämligen rejäl i förhållande till bilen.

Gillade den skarpt, vi hade den i många år i mitt föräldrahem, bland annat till racing (carmaro cup) och släpade bilsläp och verktyg, samt till snöplogning hemma och mycket annat knasigt.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök