3079
Sök

Sladdade på mig men smet

498 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Det är så trist att folk inte tar ansvar för sina handlingar. En Audi sladdar in i sidan på min Cheva men avviker från platsen.

Jag kontaktar polis som kommer och dokumeterar skadorna samt får en beskrivning på bilen. Polisen säger sig ana vilken bil jag pratar om så det finns ju en liten chans att dom får tag i personen som som körde/äger Audin.

Efter kontakten med försäkringsbolaget så inser jag att 5000:- kommer bli tvungna att lämna min plånbok.

Jag ville bara gnälla av mig lite :-(

Min bil:
http://www.garaget.org/?car=49351

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 november 2007
trist sånt där hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

70 Inlägg
29 november 2007
sånt e jobbigte

volvo=vi orkar lite vi ochså

Drop Shop
926 Inlägg
2 600 Inlägg
29 november 2007
fan ibland undra man va det är me folk. hoppas det löser sig 5000kr är mycket pengar tycker jag =/

gör som jag kör gubba racer=)

1337
1 343 Inlägg
29 november 2007
Jag är lite intresserad jewe.
En sån stor bil som din cheva.. hur mycket får du betala banken i avbetalningar
varje månad för att förfoga över den?
Det måste vara ett par tusen väl?
Hur lång avbetalning har du på den?

I'm not a fighter, I'm a lover!

80 Inlägg
29 november 2007
Tråkigt när sånt skit händer! Nä precis, 5000 är inget man går och har i fickan jämt.

Volvo & Audi!

Forummoderator
26 322 Inlägg
29 november 2007
jewe skrev:
Det är så trist att folk inte tar ansvar för sina handlingar. En Audi sladdar in i sidan på min Cheva men avviker från platsen.

Jag kontaktar polis som kommer och dokumeterar skadorna samt får en beskrivning på bilen. Polisen säger sig ana vilken bil jag pratar om så det finns ju en liten chans att dom får tag i personen som som körde/äger Audin.

Efter kontakten med försäkringsbolaget så inser jag att 5000:- kommer bli tvungna att lämna min plånbok.

Min bil:

Blev lite orolig där att det var JAG som hade sladdat in i dig..jag menar..jag var ut senast igår och så kommer det upp en tråd av en annan från Östersund...men så läste jag att
det var en Audi *andas ut*..
Inte råkade den ha audiloggan längst hela sidorna?

Däremot...hade jag gjort det hade jag givetvis stannat och bytt nummer med mera.
Att inte ta ansvar för sitt handlande är inte bra. Hoppas det löser sig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

498 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
AirOne skrev:
jewe skrev:

Min bil:

Blev lite orolig där att det var JAG som hade sladdat in i dig..jag menar..jag var ut senast igår och så kommer det upp en tråd av en annan från Östersund...men så läste jag att

Däremot...hade jag gjort det hade jag givetvis stannat och bytt nummer med mera.

Jag tänkte inte på om den hade loggan på sidan som du beskrev men jag skulle garanterat känna igen bilen om jag såg den

Avstängd
15 Inlägg
29 november 2007
Än är inte den siste idioten född tydligen!

Är det inte så att om polisen hittar personen i fråga som avvek så blir han/hon betalningsansvarig för dina skador?

Håll tummarna för att våra skattepengar får något uträttat i detta fallet!

Forummoderator
26 322 Inlägg
29 november 2007
jewe skrev:
AirOne skrev:
jewe skrev:

Min bil:

Jag tänkte inte på om den hade loggan på sidan som du beskrev men jag skulle garanterat känna igen bilen om jag såg den

Finns en audi nämligen som brukar sladda omkring på coop-parkeringen med mera. V8 eller vad det nu är...och turbo med tillhörande vissel. Oerhört lätt att känna igen.

Tillägger till mitt förra meddelande att jag vet om att jag inte sladdade in i nån såklart
men man vet ju aldrig...bakändan svänger ut rätt lätt ibland..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

498 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
krisse111 skrev:
Än är inte den siste idioten född tydligen!

Är det inte så att om polisen hittar personen i fråga som avvek så blir han/hon betalningsansvarig för dina skador?

Håll tummarna för att våra skattepengar får något uträttat i detta fallet!

Jodå då får han/hon betala. Jag kan även få skadorna betalda av bilskadeföreningen (eller vad det heter) men då måste jag bevisa att det gick till som jag säger, vittnen mm.

83 Inlägg
29 november 2007
synd att dom sladdade in i chevan också. Fast skit händer väll alla. Men han ska inte få komma undan för det. hoppas på det bästa.

Sök