3413
Sök

Vilket slutsteg till min DD Bas?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 november 2007
#41
ZZZADA skrev:
Phoenix Gold RSd1200.1 listar 7000:- i sverige...hur kan detta steg skänkas bort för mindre än 2000kr i USA då???
Det kan jag tala om, som har varit med om att ta in PG i Sverige, och som har erfarenhet av Ebay handel i 10 år.

De steg som säljs på Ebay är INTE ETT SMACK på det "lagliga sättet". Vad gäller Phoenix då. Ni kan fetglömma att ni får nån som helst hjälp om det pajjar, förutom att ni får betala frakten fram och tillbaks och får ett annat steg.

Förmodligen är steget även ett refurbished, eller s.k B-stock, dvs inget som är kvalitetssäkrat på nåt sätt.

Men man gör som man vill, är man beredd att ta risken att få skitsteg kan man ju göra så.

Det är väldigt enkelt, gå in på PGs hemsida, där står det EXAKT vilka som är äkta och har rätt att sälja på nätet. Alla andra håller på med skumma affärer.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

T5 beroende
345 Inlägg
29 november 2007
#42
jonash skrev:
ZZZADA skrev:
Phoenix Gold RSd1200.1 listar 7000:- i sverige...hur kan detta steg skänkas bort för mindre än 2000kr i USA då???
Det kan jag tala om, som har varit med om att ta in PG i Sverige, och som har erfarenhet av Ebay handel i 10 år.

De steg som säljs på Ebay är INTE ETT SMACK på det "lagliga sättet". Vad gäller Phoenix då. Ni kan fetglömma att ni får nån som helst hjälp om det pajjar, förutom att ni får betala frakten fram och tillbaks och får ett annat steg.

Förmodligen är steget även ett refurbished, eller s.k B-stock, dvs inget som är kvalitetssäkrat på nåt sätt.

Men man gör som man vill, är man beredd att ta risken att få skitsteg kan man ju göra så.

Det är väldigt enkelt, gå in på PGs hemsida, där står det EXAKT vilka som är äkta och har rätt att sälja på nätet. Alla andra håller på med skumma affärer.

/Jonas
Misstänkte att det var något sådant som gjorde att priset ligger så lågt.
Hoppas ingen blir sur över att detta med pris har diskuterats i denna tråden, men det är ju trots allt väldigt riskfyllt att sitta och handla steg på det viset och man vill ju helst att folk inte ska bli lurade!


38 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
#43
jonash skrev:
ZZZADA skrev:
Phoenix Gold RSd1200.1 listar 7000:- i sverige...hur kan detta steg skänkas bort för mindre än 2000kr i USA då???
Det kan jag tala om, som har varit med om att ta in PG i Sverige, och som har erfarenhet av Ebay handel i 10 år.

De steg som säljs på Ebay är INTE ETT SMACK på det "lagliga sättet". Vad gäller Phoenix då. Ni kan fetglömma att ni får nån som helst hjälp om det pajjar, förutom att ni får betala frakten fram och tillbaks och får ett annat steg.

Förmodligen är steget även ett refurbished, eller s.k B-stock, dvs inget som är kvalitetssäkrat på nåt sätt.

Men man gör som man vill, är man beredd att ta risken att få skitsteg kan man ju göra så.

Det är väldigt enkelt, gå in på PGs hemsida, där står det EXAKT vilka som är äkta och har rätt att sälja på nätet. Alla andra håller på med skumma affärer.

/Jonas
Okej. Refurbished är alltså ett reparerat? Hur är det med högtalare, är det samma grejjs med dom? Tänkte för det är juh samma pris med alla märken. Iof det viktigaste för mig är att det fungerar . Dom verkar ha många återkommande kunder vilket är posititivt iaf.

Aja, jag provar en gång iaf! Återkommer med resultat!

Det händer att man har smutsiga fötter, med det fötter aldrig att man har smutsiga händer

38 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
#44
ZZZADA skrev:
Misstänkte att det var något sådant som gjorde att priset ligger så lågt.
Hoppas ingen blir sur över att detta med pris har diskuterats i denna tråden, men det är ju trots allt väldigt riskfyllt att sitta och handla steg på det viset och man vill ju helst att folk inte ska bli lurade!
Nej det är alldeles utmärkt när det kommer ngn som verkligen vet ngt vad han pratar om! Han har juh faktiskt grund bakom sin misstro om priset osv. Förklaringar från egna erfarenheter. Det uppskattades! Men som sagt, med tanke på att jag handlat på ebay förut och har väldigt bra erfarenheter så tänkte jag prova en gång till! En bekant har billjud för 22000:- från både USA & Europa (tex tyskland) . En bråkdel jämfört med sveriges priser. Funkar ruskigt bra!

Men bara för att jag provar nu så gör jag väl världens tabbe och får ngt skit bara!
Aja, då har jag iaf provat!

Det händer att man har smutsiga fötter, med det fötter aldrig att man har smutsiga händer


Sök