2527
Sök

Haft kräksjukan? Matförgiftning? Titta hit!

Mest i vägen.
205 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Här kommer dagens fräschaste inlägg.
Men iallafall, vi är ett gäng som ska åka till landet idag men det har uppstått ett *litet* problem, min sambo var ute och åt med jobbet igår och kom hem vid 00-tiden (åt maten vid 20) och hann inte mer än komma innanför dörren innan det kräktes rakt ut, han sa att det inte gick att hejda sig överhuvudtaget och sedan dess har han legat på toan och kräkts fram tills att jag hittade honom för 1,5timme sen (trevligt uppvaknande!) Har äntligen lyckats få honom till sängen men han klagar över att han mår jätteilla så det står en papperskorg nedanför, dock tror jag att han nu har somnat.

Nu till min fråga som vänder sig till de som har haft antingen vinterkräksjukan/ matförgiftning eller som rent spontant känner till mycket om ämnet, jag har varit inne på netdoktor.se och kikat men sjukdomarna är så identiska att det är svårt för mig att kunna skilja dom åt. Så ni som drabbats av ex vinterkräksjukan? Hur påverkade det er? Kräktes ni hela tiden? Feber? osv osv

Jag vill ha er hjälp med att försöka lista ut om det är förgiftning eller kräksjukan, måste veta om vi måste ställa in hela resan sad

4 299 Inlägg
30 november 2007
Inte för att jag är något proffs, men om de är matförgiftning så kommer han må bättre framåt eftermiddagen/kvällen. Har själv råkat ut för de ett par gånger, å då brukar jag vara bättre efter en dag. Om han är hungrig lite senare så e de nog en förgiftning.

Men de kan ju iof variera lite. Hoppas de hjälper lite grann å att ni kommer iväg wink

MadLamb Racing
210 Inlägg
30 november 2007
Låter som en matförgiftning eftersom han blev dålig så snabbt efter. Om man blir matförgiftad så kommer reaktionen ganska på en gång.
Hoppas han mår bättre när han vaknar.

3 968 Inlägg
30 november 2007
Jag mådde dåligt för några veckor sen på grund av maten (matförgiftning),
spydde under 8 timmar period från och till endast första natten efter jag käkat,
hela natten, sen blev jag bättre efter fyra dagar senare... gick även till läkaren för att kolla
att det inte var några problem ... allt var OK då, vilket var väldigt skönt att få höra.

Men som sagt jag spydde endast första natten - de andra dagarna innan jag blev frisk
kände jag mig riktigt yr, vilade i sängen, sen gick jag upp emellanåt o drack mycket
vatten - vilket är viktigt så man inte får vätskebrist, käkade även skorpor, och drack
blåbärssoppa m.m... orkade inte göra något mer... som sagt skönt att jag blev frisk
så pass fort ändå efter några dagar.. men skit mådde jag då..
Senast redigerat av Andreas79 (30 november 2007)

3 722 Inlägg
30 november 2007
Matförgiftning! Drabbades själv för 2 veckor sen när jag jobbade!, Åt runt 21.00 och sedan runt 0130 så började jag må dåligt, sen spydde jag från till 06.00, det var helt sjukt!, snacka om en dålig arbetsnatt!

Körv
3 535 Inlägg
30 november 2007
Oroa dig inte smile Det är nog som dom andra säger - Matförgiftning wink

Truckdriving Man

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 november 2007
Ju mer det kommer upp desto snabbare blir han bra wink

När jag åkte på alkoholförgiftning var jag dålig i mycket mer än en dag, men det kanske inte fungerar på samma sätt?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Mest i vägen.
205 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Nu har jag fått reda på vad som serverades igår och bl.a. var det räkor och skaldjurssås, så där har vi nog boven! Förhoppningsvis så blir han bättre snart, han känner sig både törstig och hungrig men spyr så fort han får i sig något litet. Men hopp finns, vi får vänta tills kvällen bara innan vi kanske kommer iväg roll

Tack för svaren!

3 968 Inlägg
30 november 2007
Då hade jag kollat upp det snarast möjligt, nog bäst ja... hoppas det löser sig snart

Sök