3493
Sök

bmw 320 -86 slappar av på högre varv?

77 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
har alltså en 86a 320. har lite småfel på den. 1:den har ingen tomgång när den e kall måste hålla den igång med gasen. 2: på högre varv 3800- 6500 så känns de som den inte dra fullt ut som bmw sexor brukar göra. när man sen växlar skjuter den på avsevärt igen, men slappar sen av. nån som har nån ide på va jag har för fel på skrämpet?? kan det vara soppapumpen som inte töjar på högre varv?? samt om nån har nån aning om tomgången??

tack på förhand!!

"men bara min åsikt.."

Chef
379 Inlägg
30 november 2007
skulle kunna vara en slang som är paj, fast 2.0 sexorna i 320 är inte så vassa på toppen heller..... dom är lite småtrötta smile

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

736 Inlägg
30 november 2007
Igensatt bränslefilter kanske?

77 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Chrille74 skrev:
skulle kunna vara en slang som är paj, fast 2.0 sexorna i 320 är inte så vassa på toppen heller..... dom är lite småtrötta smile

mm de möjligt, men har haft 3st 320 innan som de va ganska bra kräm itongue har inte hört om dessa motorena att dom skulle ha nån kraft på lägre varv. kanske den gamla e28 hade mer vrid på låga varv, men 320,323,325 e rätt högvarviga av sig.

"men bara min åsikt.."

.......
2 655 Inlägg
30 november 2007
BeMWe skrev:
Chrille74 skrev:

mm de möjligt, men har haft 3st 320 innan som de va ganska bra kräm itongue har inte hört om dessa motorena att dom skulle ha nån kraft på lägre varv. kanske den gamla e28 hade mer vrid på låga varv, men 320,323,325 e rätt högvarviga av sig.

ingen aning va de kan va men brorsans 320 84 är de rätt bra kräm i, ända som är gjort är 2½" system som gjorde den märkbart piggare å den drar på riktigt bra hela vägen från 1:an-4:an sen 5:an så är den lite orkeslös men de är ju ingen fartmaskin så tongue...

83 Inlägg
30 november 2007
hur känns det när du inte gasar fullt ut från början? menar att du gasar lite i taget. så det inte blir plattan i mattan på en gång.

77 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
edineN skrev:
hur känns det när du inte gasar fullt ut från början? menar att du gasar lite i taget. så det inte blir plattan i mattan på en gång.

spelar ingen roll. om jag smyg drar upp han på fullt eller bara trampar i botten samma sak.
sen e de ju det med tomgången när den e kall, eller rättare sagt, där e ingen tomgång alls när den e kall. undrar lite om de kan va för att förra ägaren bytt ut org temp mätare mot en autogauge med egen tempgivare. datorn kanske inte vet tempen på motorn nu, kan de va så??

"men bara min åsikt.."

Sök