3443
Sök

downpipe, programvara igen ?

371 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Arhloj!!

Min bil är chippad av it´s fun. Men är sugen på ett 3" framrör (bsr eller ferritas)
Behöver jag "chippa" om min bil igen, efter jag monterat dp?

Frågade it´s fun innan jag chippade om jag behöver chippa om programvaran om jag satte dp i framtiden, dem sa nej, det är samma programvara.

Hört även att laddet kommer öka lite om man sätter grövre dp !?

Behöver jag chippa om !?

Life is a bitch, then u die

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 december 2007
behöver å behöver vill du få det optimalt så ska du görat men det behövs inte det blir inte nån extrem skillnad tror inte du märker det alls men du tjänar nog nån lite häst

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 december 2007
zander skrev:
Arhloj!!

Min bil är chippad av it´s fun. Men är sugen på ett 3" framrör (bsr eller ferritas)
Behöver jag "chippa" om min bil igen, efter jag monterat dp?

Frågade it´s fun innan jag chippade om jag behöver chippa om programvaran om jag satte dp i framtiden, dem sa nej, det är samma programvara.

Hört även att laddet kommer öka lite om man sätter grövre dp !?

Behöver jag chippa om !?

Det beror ju på hur programmet ser ut, är chippet mappat för högre ladd eller ej. Sök lite på olika forum efter it´s fun så får du en uppfattning om hurvida deras program när något utöver det extra eller om man skall passa sig...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

130 Inlägg
6 december 2007
eller kan du ju alltid ringa dit? då säger dom hur mycke du kan tjäna på att chipsa om den igen säkert.

83 Inlägg
6 december 2007
chippa ej om den. en downpipe ger väldigt få hästar även om det är programvara till den så får du inte ut mycket. Mitt råd är att ge fan i att chippa den mer, ska du trimma riktigt så släng på bpu och mappa bilen riktigt istället:)

Sök