3071
Sök

Biltema bilbatteri laddningsbart?? Spler laddaren en stor roll Vilkan man köper ??

133 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Ja som ämnet lyder   är det laddnings bart någon som vet ??
Senast redigerat av theswed (4 december 2007)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 december 2007
Självklart !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Golle
448 Inlägg
4 december 2007
Ehm, Ja hmm

James May: In other news.... I've fitted a fan!

133 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
haha fan va snabt svar tackar smile   nu ska det köpas laddare    Hur stor roll spelar laddaren
funkar dom bra typ dom här på jula biltama för 150 spänn eller ska man köpa dyrare
Förlag   kanske någon har

Miklen
4 december 2007
Köp en automatiskt laddare..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 december 2007
Miklen skrev:
Köp en automatiskt laddare..

Ja, det är att rekommendera.

En laddare som slår av när batteriet är fullt och övergår till underhållsström istället smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Miklen
4 december 2007
..ja för annars kommer inte batteriet vara laddningsbart så länge till wink

133 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
tack för svaren fick låna en automatiskt laddare   en ctek  laddare  tänkte åka i morgon till mekonomen och köpa en av samma märke dom värkar vara sjysta smile

16 197 Inlägg
5 december 2007
dom stora Ctek e fan så bra smile   har 2 såna i chevan å de funka kanon..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Miklen
5 december 2007
Har inget att gnälla över min Ctek XS25000 heller förutom att den va pissigt dyr.. men som alla säger man får va man betalar för.. så den måste ju bara vara bra winkwink big_smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
133 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Ja ingen värsting vart det men den duger   tror jag   http://online-postorder.se/batteriladda … ablar.aspx     

Den översta blev det CTEK 1-90 Ah      vill man ha värre går det ju alltod att köpa en bättre smile

1 631 Inlägg
5 december 2007
Vad ska du ha den till? Inte spela stereo med motorn avstängd va...?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Miklen
5 december 2007
Den där laddaren duger fint till att..eh.. ladda ett mc batteri kanske..litegrann.. Det är ju en helylle underhållsladdare.. Va e d den krämar på me.. 3,3Ampere som max..det är inte mycke att slänga i syran så att säga.. 14,4volt eller 14,7 volt me köldläget.. Men som ovan fråga.. vad är tanken me den ? Denna laddaren får ju stå på ett taaaaaaag om man säger så d e ju ingen snabbladdare..

133 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
haha det blev lite fel länkat    http://online-postorder.se/batteriladda … tails.aspx

Det är inte den där underhålls laddaren utan    cetek 1-90

tror att det blev rätt nu  smile

Miklen
6 december 2007
Jo ja vet att d e en zafir 90 men d hjälper inte.. Den laddar ju inte me särskilt hög ström..bara d ja menar..men kan du ha på den ett tag så är det ju bra.. Men du har fortfarande inte skrivit till vad och hur du kommer använda den..allså vilka förutsättningar osv.

133 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Jag kommer bara ha den att ladda bil batteriet med när det behövs   och det e inte ofta .
har haft problem med att batteriet blir urladdat     så just nu har jag en lånad laddare

21 761 Inlägg
7 december 2007
Då räcker det med den där laddaren. Men du borde ju också försöka hitta orsaken till att ditt batteri laddar ur sig.

Miklen
7 december 2007
Instämmer me Mr D ska du bara ha den till det så går ju d fint..Vi har en sån hemma oxå..använder te dom lite mindre batterierna .. Mitt batteri har oxå en tendens att ladda ur sig.. vet inte va d e .. Förmodligen så har ja för mycke el i samband me att ja kör lite för korta sträckor varje dag speciellt nu under vintern.

133 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Jo jag ska kolla upp det       en kompis hadde samma problem med urladdat batteri    då var det så att när han tog ur sterio panelen stängde han inte av på on off knappen   så då drog den ström   hela tiden fast panelen var borta       tror att det kan vara så   på min   bil med  jag har flera gånger bara flippa ut den utan att sänga av den på on off knappen     men ska till verkstaden nästa vecka  smile
Senast redigerat av theswed (7 december 2007)

Sök