3451
Sök

B21ET som inte går...

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#1
Hej, Skulle ta loss och regöra tomgångssliden för att jag inte hade ngn tomgång efter jag rengjort så vill bilen inte gå ordentligt, den starta tvärt för att varva upp till 1500 varv för att sedan dö lika fort... Så jag tog bort tomgångssliden och samma sak hände, jag togbort kontakten till kallstarten och då tände den inte ens till så jag satte kontakten från luftsliden på kallstarten och då gick den tomgången pendlande mellan 700 rpm och 1500 rpm , men så fort man rörde gasen så dog bilen. Är det någon som har en aning om vad som kan vara felet?

Edit: Har det mekaniska sprutet...
Senast redigerat av Hompe (8 december 2007)

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#2
Kom och tänka på om det kan vara styrtrycksventilen som krånglar?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2007
#3
gick bilen bra innan förutom tomgången

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#4
Jo, hyffsat...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2007
#5
har du kört med den länge eller har du köpt den avställd nyligen?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#6
Har haft den i snart ett halvår och den har gått fint... Har också varit ute och kollat så att alla vacuumslangar är hela och sitter som dom ska...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2007
#7
tändnignen står rätt? testa byt tillsatsluftsliden  kollat bränsle trycket? kolla så spridarna ger rätt sprutbild  men vet att k-jetet är känsligt för tjuv luft

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#8
Tändningen står rätt... Bränsletryck och spridarna får jag ta och kolla lite närmare på, luftsliden har jag plockat bort för tillfället och då ska motorn varva ca 3000 rpm, lr gjorde iaf det för ngn vecka sen när jag var loss med den och kollade lite, men den ska iaf bytas när jag hittar ngn billigt...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2007
#9
du är helt hundar på att tändningen står rätt du koppla bort vakumslangen när du kolla tändningen va?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#10
Japp...

21 761 Inlägg
8 december 2007
#11
Sitter jordkabeln till tillsatsluftsliden ordentligt fast?

Sliden och styrtrycksventilen ser ut att få spänning från samma utgång på pumprelät enligt elschemat, termotidgivaren och kallstartsventilen får spänning från stift 50 på startmotorns solenoid. Då borde inte sliden och kallstarten påverka varandra iaf tycker jag.

Skadar väl inte att göra en översyn av styrtrycksventilen, kanske även systemtrycksventilen inuti bränslemängdmätaren också. Har dock inte pysslat med de där sakerna på min B230E, kan för lite om det.

66 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#12
Drönirettab skrev:
Sitter jordkabeln till tillsatsluftsliden ordentligt fast?

Sliden och styrtrycksventilen ser ut att få spänning från samma utgång på pumprelät enligt elschemat, termotidgivaren och kallstartsventilen får spänning från stift 50 på startmotorns solenoid. Då borde inte sliden och kallstarten påverka varandra iaf tycker jag.

Skadar väl inte att göra en översyn av styrtrycksventilen, kanske även systemtrycksventilen inuti bränslemängdmätaren också. Har dock inte pysslat med de där sakerna på min B230E, kan för lite om det.

Har för mig att jag mätt upp det men jag kommer inte ihåg hur det var, minnet är bra men kort tongue Får ta och gå ut och kolla igen tongue


Sök