Jag har ett defa 500 larm i min golf 2:a. Från början så fungerade båda fjärkontrollerna men så efter ett tåg så slutade en av dem att fungera. Idag så slutade den andra fjärkontrollen att fungera med. Kan inte starta bilen nu, undrar hur jag kan ta bort startspärren så jag får igång bilen och kan köra med den. Batteriet är nytt i dosan. Är så trött på larmet har bara strulat.
har samma larm och det har gett upp det med, om du vill kan du ju prova skaffa ny fjärris men mitt larm blev inte gladare av det illafall.. startspärren och hela larmet får du avaktiverat genom att trycka in "säkerhetskoden" i tratten med A och B på i motorrummet.. om du har någon sådan på vara, annars kopplar du ur larmboxen du antagligen har på förarsidan nånstans under instrumentbrä panelen och luskar ut vilken sladd som går till tändningslåset och bryggar ihop den tillbaks, så att inga kablar till tändningslåset längre är brutna.. sen vrider du bara på nyckeln och bilen startar och du kan glatt brumma iväg.. gjorde detta på min bil mitt i stan då larmet flippade totalt å jag hade väldigt bråttom nånstans, fans tur att man alltid är equipped me Leather Man!
har samma larm och det har gett upp det med, om du vill kan du ju prova skaffa ny fjärris men mitt larm blev inte gladare av det illafall.. startspärren och hela larmet får du avaktiverat genom att trycka in "säkerhetskoden" i tratten med A och B på i motorrummet.. om du har någon sådan på vara, annars kopplar du ur larmboxen du antagligen har på förarsidan nånstans under instrumentbrä panelen och luskar ut vilken sladd som går till tändningslåset och bryggar ihop den tillbaks, så att inga kablar till tändningslåset längre är brutna.. sen vrider du bara på nyckeln och bilen startar och du kan glatt brumma iväg.. gjorde detta på min bil mitt i stan då larmet flippade totalt å jag hade väldigt bråttom nånstans, fans tur att man alltid är equipped me Leather Man!
Ska testa det imorgon, bilen är inte i närheten. får tacka för ett snabbt svart
gör det, lättast är det ju ifall du har "säkerhetskoden", har du inte den så får du den genom att kolla serial number på larmboxen å sen åka till typ en defa montör, återförsälgare eller egentligen vad för bilfirma som helst, som genom det sen kan ta reda på din kod då behöver du inte gräva efter kablar i alla fall...
SeNiD skrev:
elmer skrev:
har samma larm och det har gett upp det med, om du vill kan du ju prova skaffa ny fjärris men mitt larm blev inte gladare av det illafall.. startspärren och hela larmet får du avaktiverat genom att trycka in "säkerhetskoden" i tratten med A och B på i motorrummet.. om du har någon sådan på vara, annars kopplar du ur larmboxen du antagligen har på förarsidan nånstans under instrumentbrä panelen och luskar ut vilken sladd som går till tändningslåset och bryggar ihop den tillbaks, så att inga kablar till tändningslåset längre är brutna.. sen vrider du bara på nyckeln och bilen startar och du kan glatt brumma iväg.. gjorde detta på min bil mitt i stan då larmet flippade totalt å jag hade väldigt bråttom nånstans, fans tur att man alltid är equipped me Leather Man!
Ska testa det imorgon, bilen är inte i närheten. får tacka för ett snabbt svart
Nej jag har inte koden, köpte bilen för inte så länge sedan och fick inte med någon kod, larmet är säkert gammalt. Så jag hittar kablarna som går från tändningslåset till larmboxen och klipper av kablarna och för dom ihop så dom får kontakt. Hur många kablar finns det från tändningslåset till boxen?
elmer skrev:
gör det, lättast är det ju ifall du har "säkerhetskoden", har du inte den så får du den genom att kolla serial number på larmboxen å sen åka till typ en defa montör, återförsälgare eller egentligen vad för bilfirma som helst, som genom det sen kan ta reda på din kod då behöver du inte gräva efter kablar i alla fall...
SeNiD skrev:
elmer skrev:
har samma larm och det har gett upp det med, om du vill kan du ju prova skaffa ny fjärris men mitt larm blev inte gladare av det illafall.. startspärren och hela larmet får du avaktiverat genom att trycka in "säkerhetskoden" i tratten med A och B på i motorrummet.. om du har någon sådan på vara, annars kopplar du ur larmboxen du antagligen har på förarsidan nånstans under instrumentbrä panelen och luskar ut vilken sladd som går till tändningslåset och bryggar ihop den tillbaks, så att inga kablar till tändningslåset längre är brutna.. sen vrider du bara på nyckeln och bilen startar och du kan glatt brumma iväg.. gjorde detta på min bil mitt i stan då larmet flippade totalt å jag hade väldigt bråttom nånstans, fans tur att man alltid är equipped me Leather Man!
Ska testa det imorgon, bilen är inte i närheten. får tacka för ett snabbt svart
Ok. Jo misstänker tidigt nittiotal som tillverkningsår på mitt iallafall.. Jepp just så gör du, hittade installationsmanualen nu när jag grävde lite i mina lådor: kablarna är en helt skilld kontakt på boxen, 3 lite grövre kablar finns i den kontakten, där dinns en RÖD, RÖD/SVART, VIT/GRÖN.. röda är en plus kabel, och sen dom två som går till "startspärren" är dom röd/svart och vit/gröna som du skall koppla ihop tjuter ditt larm annars också kan du riva ur hela boxen, men då blir du utan åtminstone centrallåset ifall du har ett sådant, eftersom det i.o.m. larminstallation är kopplat via det Oj oj vad mycket text det blir då man skall förklara att du skall hugga av två kablar å sätta ihop dem
SeNiD skrev:
Nej jag har inte koden, köpte bilen för inte så länge sedan och fick inte med någon kod, larmet är säkert gammalt. Så jag hittar kablarna som går från tändningslåset till larmboxen och klipper av kablarna och för dom ihop så dom får kontakt. Hur många kablar finns det från startspärren till boxen?
jag hade exakt samma problem med min förra bil, det finns tydligen en platta i "dosan" som kan skaka sönder om man har dosan på nyckelknippan, sa dom på defa till mig men vart ska man ha dosan annars då?
haha, alltid måste dom ju nåt att skylla på på minn var det dock inte det som gav upp, eftersom inte dosbyte hjälpte..
OT men dom skyllde på samma sak då min telefon pajjade, "den kan gå sönder då man har den i fickan och det är en risk man får ta"
Niickepicke skrev:
jag hade exakt samma problem med min förra bil, det finns tydligen en platta i "dosan" som kan skaka sönder om man har dosan på nyckelknippan, sa dom på defa till mig men vart ska man ha dosan annars då?