2435
Sök

kamremsbyte Passat

29 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
hej!

jag bytte kamrem på min Passat 1.8T, årsmodell 2001. Kamremsbytet kostade mig 4500 spänn. De bytte även vattenpump, men lät bli att byta de andra remmen, bland annat den som driver AC:n.

När jag tittade efteråt för att se om remmen ser bra ut, så kan jag inte direkt se att kamremmen är bytt. Jag är ju inget proffs heller och jag litar ju på verkstan.

Kamremsbytet utfördes på en mindre bilverkstad i Sthlm.

Kan man på nåt sätt verifiera att kamremmen verkligen är bytt?
Senast redigerat av kebabturken (10 december 2007)

757 Inlägg
10 december 2007
ibland skriver dom en lapp på nått ställe när den e bytt o så.
det du kanske kan kolla på för att se är väl spännrullen o se om den e smutsig o så annars så vette tusan.

29 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
tack Lanjin.

Jag skrev detta inlägg just av den anledningen att de inte har lämnat någon lapp alls. Vet inte om man kan kolla kvalitén på remmen, den kanske kan avslöja om den verkligen är bytt.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
10 december 2007
kebabturken skrev:
hej!

jag bytte kamrem på min Passat 1.8T, årsmodell 2001. Kamremsbytet kostade mig 4500 spänn. De bytte även vattenpump, men lät bli att byta de andra remmen, bland annat den som driver AC:n.

När jag tittade efteråt för att se om remmen ser bra ut, så kan jag inte direkt se att kamremmen är bytt. Jag är ju inget proffs heller och jag litar ju på verkstan.

Kamremsbytet utfördes på en mindre bilverkstad i Sthlm.

Kan man på nåt sätt verifiera att kamremmen verkligen är bytt?

4500:- för att byta kamremmen på en 1.8T låter ruskigt billigt, speciellt i Sthlm´s området.
Monterade du bort kamremskåpan och kollade? För kamremmen ser du inte om du bara lyfter på huven.

945 Inlägg
10 december 2007
en vettig verkstad brukar sätta en klisterlapp på ovansidan på kamremskåpan,med datum och miltal när den är bytt.

blinka blått om du vill rejsa!

29 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
har pratat med verkstan som bytte kamremmen. De säger att den lappen som man lägger på om man bytt kamremmen inte följer med alla kamremmar, därför har jag ingen sådan.

Sen att priset är så lågt på kamremsbytet beror på att han får mycket bra pris från distributörer av kamremmar.

Han ansåg att det räckte att det i serviceboken står att kamremsbytet var utfört.

Sök