3146
Sök

kan inte höja basen på slutsteget..

18 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
köpte en ny pioneer till bilen och nu kan jag inte höja basen.. det e ett mds gp3 slutsteg nån som vet vad detta kan bero på?? basen spelar på men inte på den nivån jag vill ..händer inget när jag försöker höja på slutsteget eller remoten..roll

med lem
1 925 Inlägg
10 december 2007
har den en sub utgång på stereon ? isåfall ställer man det där smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 123 Inlägg
11 december 2007
ANKA skrev:
köpte en ny pioneer till bilen och nu kan jag inte höja basen.. det e ett mds gp3 slutsteg nån som vet vad detta kan bero på?? basen spelar på men inte på den nivån jag vill ..händer inget när jag försöker höja på slutsteget eller remoten..roll

Höja på slutsteg eller remoten ?
Höj gain men den ska vara på max 65% med vissa undantag för dom som vet vad dom pysslar med.
Vad är det för spelare du har ?
Har inte den ställbar EQ ?
MVH Fredrik

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
13 december 2007
Det är oftast ställbar EQ på dom flesta bilstereo apparaterna, där kan du ändra så basen spelar bättre..

föresten jag sätter min gain på mitten av max & min är inte det lagom?
Senast redigerat av Team-H (13 december 2007)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

1 058 Inlägg
14 december 2007
Team-H skrev:
Det är oftast ställbar EQ på dom flesta bilstereo apparaterna, där kan du ändra så basen spelar bättre..

föresten jag sätter min gain på mitten av max & min är inte det lagom?

'

gainen beror på vad stereon har för utsignal.. har varit med om att man måste köra gainen på max, och att man knappt behöver gaina nånting.. beror på steg och stereo kombinationen..

PoLoud =D

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
14 december 2007
tycker att det låter bra med gainen på hälften på mitt steg, annars så låter det skit i mina öron!

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

Sök