3098
Sök

ett jäla oljud i bilen

4 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
jag har 1.75" avgassystem med en dämpare längst bak. när jag varvar motorn i ett visst varv blir det resonans i hela bilen.. vad kan det vara, och vad kan man göra åt det? har kollat och det är ingenting som ligger emot karossen smile

Full gas - medvetslös, som man brukar säga

68 Inlägg
22 januari 2006
Hade samma grej på min s2:a med 3.5" rör, dånade satan mellan 2500-3000rpm.
Slutade med att jag bytte ut allt, slängde på kattarna o byggde nytt 3" efter, då blev det tyst.

Skulle tro att du behöver en till dämpare nånstans i mitten eller så, är mkt lättare att göra än t ex en krök som också borde funka.

5 Inlägg
22 januari 2006
Är du säker på att det är avgassystemet som gör att det blir det ljudet
för ifall motor eller växellådskudarna är kass blir det ju sådana ljud med

4 Inlägg
29 januari 2006
Trådstartare
ok.. hörde nån som sa att det kunde ha nåt att göra med att det bara är en dämpare längst bak.. har ni nåt tips om vad man kan slänga på för nåt utan att tappa det "sportiga" ljudet? smile

Advance skrev:
Är du säker på att det är avgassystemet som gör att det blir det ljudet
för ifall motor eller växellådskudarna är kass blir det ju sådana ljud med

jag är 99% säker på att det är avgassystemet som spökar. det är bara på ett visst varv det dånar men man kan ju aldrig va riktigt säker.. får prova med en dämpare till först.

Full gas - medvetslös, som man brukar säga

191 Inlägg
29 januari 2006
Det är inte stum monterat någon stans så det är tack vare vibrationerna i karossen du får dessa oljud ?

238 Inlägg
29 januari 2006
Hade samma på en GTA, självsvängning i avgaset i 111-118km/h. Det låg heller inte mot karossen nånstans. Det räckte att sätta dit en gummiupphängning till under bilen så försvann det. big_smile

A B E C E D E

Sök