2526
Sök

vart är oljepluggen i v40? behöver svar nu!!!

Bajsapa
316 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
kan någon säga mig vart oljepluggen sitter på en v40?
jag hittar bara en plugg som ja kan tänka mig att det är den, men vågar inte prova för jag vet inte riktigt va som kan hända? snälla svara snabbt!!!!

24 Inlägg
15 december 2007
vet du inte ens vart pluggen sitter eller hur den ser ut så ska du inte ge dig på det jobbet!!

Bajsapa
316 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
jojo men jag behöver veta på ett ungefär vilken plugg det är? jagh vet väl för fan hur man byrter olja, men hart aldrig gjort det på v40 innan.

28 Inlägg
15 december 2007
den sitter på baksidan av oljetråget om jag minns rätt

Better fight for something than live for nothing
www.myspace.com/solitudeswe

13 Inlägg
15 december 2007
Det är den pluggen som sitter i motorns oljetråg...

Vectra GTS 3.2
MR2 Mk1 AW11

Bajsapa
316 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Magnus_S skrev:
Det är den pluggen som sitter i motorns oljetråg...

jo dte vet ja ju, men mitt nunder eller bakom, vad är det för packning emellan?

13 Inlägg
15 december 2007
Det sitter bara en plugg i oljetråget

Vectra GTS 3.2
MR2 Mk1 AW11

28 Inlägg
15 december 2007
den sitter bakom och det e en vanlig oljeplugspackning(metallbricka)

Bajsapa
316 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Zoulosa skrev:
den sitter på baksidan av oljetråget om jag minns rätt

ja tack då vet ja vilken, är det någon vanlig packning som brukar va till pluggarna.

28 Inlägg
15 december 2007
ja det är en vanlig plåtbricka,

1 688 Inlägg
15 december 2007
Kopparbricka brukar det vanligtvis vara.

Om du har gjort jobbet på andra bilar så borde du väl kunna klura ut vilken plugg som är till oljan, suck...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Bajsapa
316 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Losgard skrev:

Om du har gjort jobbet på andra bilar så borde du väl kunna klura ut vilken plugg som är till oljan, suck...

herregud ja det kan ja väl o dte gjordej ame, men om det finns flera pluggar det vet ja inte, därför tänkte jag att jag hör mig för innan, men det gick fint, bara att det inte fanns ngn riktig packning mellan puggen o tråget

5 198 Inlägg
15 december 2007
muffl0n skrev:
Losgard skrev:

herregud ja det kan ja väl o dte gjordej ame, men om det finns flera pluggar det vet ja inte, därför tänkte jag att jag hör mig för innan, men det gick fint, bara att det inte fanns ngn riktig packning mellan puggen o tråget

Herregud vilka svar,, jag vet heller inte var det sitter,, ändå har jag hållit på med bilar hur länge som helst,,, men inte med volvo.. hur fan ska man då kunna veta ?  SÅ var sitter den ?

Bajsapa
316 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
gamlingen skrev:
muffl0n skrev:
Losgard skrev:

Herregud vilka svar,, jag vet heller inte var det sitter,, ändå har jag hållit på med bilar hur länge som helst,,, men inte med volvo.. hur fan ska man då kunna veta ?  SÅ var sitter den ?

precis ? alla behlver väll inte veta, alla har inte hållt på med v40, tack en som är som jag :d

den satt på baksidan av tråget som sitter lite åt vänster och inte i mitten som på andra bilar.

a.k.a aLan.
281 Inlägg
15 december 2007
alla sitter i stort sett på samma plats.. lite mer åt vänster eller höger.. vet man vart oljetråget sitter och hur en plugg ser ut så är det inte svårt att hitta den.

1 688 Inlägg
17 december 2007
Peter_A skrev:
alla sitter i stort sett på samma plats.. lite mer åt vänster eller höger.. vet man vart oljetråget sitter och hur en plugg ser ut så är det inte svårt att hitta den.

Indeed.
Snart frågar väl nån vilken plugg i växellådan som man tappar ur oljan ur, fyller på i och vilken som är nivåkontroll-plugg roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Bajsapa
316 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Losgard skrev:
Peter_A skrev:

Indeed.
Snart frågar väl nån vilken plugg i växellådan som man tappar ur oljan ur, fyller på i och vilken som är nivåkontroll-plugg roll

nja kanske inte.

Sök