3398
Sök

B21 Et trimma till 300hk?

1 311 Inlägg
20 december 2007
#21
även om det är en spalt på 0,5mm så får du enorma temperaturer, och precis på de ställena du inte vill ha det, kolvkanten...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 december 2007
#22
Corpze skrev:
även om det är en spalt på 0,5mm så får du enorma temperaturer, och precis på de ställena du inte vill ha det, kolvkanten...

? det är ju snarare  block kanten som tar stryk men som sakt tror inte det är nån skillnad på dom:) men kan kolla har toppar liggandes
Senast redigerat av turboforssen (20 december 2007)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 december 2007
#23
398 Förbränningsrum dia: 92½mm
405 Förbränningsrum dia: 94mm tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 311 Inlägg
20 december 2007
#24
på radien blir det 0,75mm ... tycker det låter lite väl mkt faktiskt! en onödig squishyta är det iaf!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Diktator
433 Inlägg
20 december 2007
#25
Klart det är skillnad, B21 är väl en 2.1L motor och B23 en 2.3L motor? eller är jag ute och cyklar i nattmössan nu? tongue

Varför köra sakta när man kan köra fort?

1 311 Inlägg
20 december 2007
#26
stämmer alldeles riktigt.. det är därför jag är lite konfundersam över att använda en topp från en 2.1l motor till ett 2.3l block...

edit... tvärtom givetvis...
Senast redigerat av Corpze (20 december 2007)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

3 Inlägg
21 december 2007
#27
en kompis körde med b230 topp på en b21 funka fin men kanske inte är så bra de är bra å össa ladtryck


153 Inlägg
21 december 2007
#28
har kört med 531 på min B21ET, nemas problemas,,, å jag vill lova jag har inte snålat på gaasen ..

Tuned By Nenne !!

486 Inlägg
22 december 2007
#29
twin_cam skrev:
Kolla om B234-toppen passar smile Två kamaxlar är bättre än en, och fyra ventiler per cylinder är bättre än två wink

Klart det e bättre. Men också meningslöst om man "bara" ska upp till 300hk.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!


Sök