3222
Sök

Bensin i oljan på Volvo 740 Turbo

10 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Tjena härom kvällen var jag o hämtade en 740 Turbo med kass turbo.....som nu är bytt och innan jag satte dit olje slangen så kollade jag så att det kom fram olja .....det gjorde det verkligen men i oljan verkade det vara ganska mkt bensin....

Vad kan detta bero på??

Enligt förra ägaren har han haft ur motorn och bytt alla pakningar och lite lager

Tacksam för alla svar

Vart jag mig i världen vänder lovar jag att rita svarta ränder

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
23 december 2007
Bränsle kommer ner i oljan förr eller senare men det finns ju bara en väg ..... och det är ju i cylindrarna.... komptesta den

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

10 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
mmm men det verkar vara kanske 50/50 det hade förra ägaren me gjort han sa att komp var bra på alla 4

men ska iväg o köpa ny olja o så nu ....

Vart jag mig i världen vänder lovar jag att rita svarta ränder

945 Inlägg
23 december 2007
lite soppa brukar ju alltid kunna slinka förbi innan motorn har hunnit blivit varm. men 50/50 låter ju väldigt mycket, fast det behövs ju inte så jätte mycke soppa för att oljan ska börja lukta bensin. Det här är ett ganska vanligt fenomen på Usa vinklar med lite slitna kolvringar.

blinka blått om du vill rejsa!

12 Inlägg
23 december 2007
som sagt det kan ju bara komma ner genom cylindrarna, men prova byt olja, å kör lite (håll koll på oljetrycket). lukta sedan igen.. skulle ju kunna va kolvringarna, eller va dom bytta, skulle då kunna va att dom ej honade cylindrarna men men, gör ett eget komp test. De hade jag gjort...

passat 4 ever

246 Inlägg
24 december 2007
Kass lamda då spottar den ner för mycke soppa..
Kolla färgen på stiften

Sök