3127
Sök

Bashögtalare i hatthyllan?

13 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Tja!

När jag köpte min Galant sa va de nån som hade monterat en gammal Jbl-bas i hatthyllan. (Hatthyllan som ej är löstagbar utan av plåt.) Nu har jag plockat bort den gamla som visade sig vara sönder. Istället för att fylla igen hålet med ny matta eller dylikt tänkte jag köpa en ny bas.Frågan är bara vilken? Jag har ett GAS alpha X4 steg (4kanals 4x100w rms) som basen är tänkt att bli kopplad till. Frågan är bara vilken bas som skulle passa med tanke på att den ska sitta i hatthyllan....de är ju inte så himla ovanligt med bas i hatthyllan eller?? Nån som har tips på nån bra bas till rimligt pris att trycka ner där?

mvh Fredde 8-)

16 197 Inlägg
2 oktober 2007
om du har tid så skulle ja rekomender dit å bygga/köpa en baslåda istället. du komme bli mycke nöjdare big_smile   men om du nu vill sätta nåt bak i hatthyllan så kör me ett par vettiga 6*9". JBL har ju ett par som spelar bra som fan om dom bara får lite effekt..

lycka till.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

820 Inlägg
2 oktober 2007
evilaudio skrev:
om du har tid så skulle ja rekomender dit å bygga/köpa en baslåda istället. du komme bli mycke nöjdare big_smile   men om du nu vill sätta nåt bak i hatthyllan så kör me ett par vettiga 6*9". JBL har ju ett par som spelar bra som fan om dom bara får lite effekt..

lycka till.

6*9or passar nog super i hålet roll

13 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
grejen är den att  hålet är större än en 6 9:a och jag har redan två 6 9 or ute i hörnen på hatthyllan. Basen som suttit i hålet va 10" så hålet har en diameter på ca 24cm. TAck för svar!

162 Inlägg
2 oktober 2007
Vad tror du om att byta ut 6/9 orna och stoppa dit DLS 7/10 (passar i samma hål) .Sätt igen hålet med något galler???
Driver du 7/10 orna  med ett bra steg så behöver du ingen bas, dom basar riktigt bra.

210 Inlägg
2 oktober 2007
DLS   har en bas som skulle passa utan att du behöver en låda !
Men bas i låda är bättre !

MVH   B i M

13 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Tack för svaren!

De lutar åt att jag sätter för hålet å köper mig en rejäl låda istället. E sugen på en dubbel kickerlåda....

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 oktober 2007
Sett annars en Stor basport där tongue

C H E V R O L E T <3

1 129 Inlägg
28 december 2007
Jag tyckte att denna tråd va väldig lik min fråga, så ja lånar den lite wink.

Jag tänkte bygga bas i hatthyllan på den kommande halvkombin och med det ha skuffen fri från baslådor. Men ja kommer inte köra med open air basar (det stör väl ljudet ifall ja har nåt i skuffen då), utan tänkte bygga baslådan efter hatthyllan o sen lägga hatthylan i förrådet så länge.

Jag tror att en 10a kommer bli för stort så ja kommer troligen satsa på 8or lr 6,5or i detta bygget.

Hur har ni som byggt liknande lådor fått till det?.

48 Inlägg
28 december 2007
kan ju annars göra så som ja gjort i min 140, byggde en låda där basen spelar uppåt precis i hålet i hatthyllan, då får du basen i hatthyllan och ordentlig låda samtidigt

Sök