2925
Sök

Filmbilden blir svart när jag kör DVI-HDMI

39 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
Har plötsligt fått problem med att köra film mellan DVI-utgången på datorn och HDMI på min Tv.

Förut har det funkat att köra Avi-filer och dyligt, men inte dvd för då blir film-bilden bara svart.

Men nu efter en formatering och en nyinstall av Xp så vill det inte funka.
Varken AVI eller DVD.

Nån som vet om de går att fixa på nåt vis?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 januari 2008
bobbakarlsson skrev:
Har plötsligt fått problem med att köra film mellan DVI-utgången på datorn och HDMI på min Tv.

Förut har det funkat att köra Avi-filer och dyligt, men inte dvd för då blir film-bilden bara svart.

Men nu efter en formatering och en nyinstall av Xp så vill det inte funka.
Varken AVI eller DVD.

Nån som vet om de går att fixa på nåt vis?

gissar att du har Nvidia ?
isåfall är det ett mkt vanligt fel. det enda du kan göra är att gå in i inställningarna och pilla fram o tillbaka tills du lyckas ...  för komplicerat för att skriva ner här exakt hur du ska göra, skulle gå åt flera A4.. tongue  men lycka till..  och kom ihåg vad du gör för de kan hända att du får göra om det många gånger!

39 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
Nix,      Det första kortet var ett ATI Radeon 9550, och nu provade jag att byta till ett ATI Radeon 9600.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 januari 2008
bobbakarlsson skrev:
Nix,      Det första kortet var ett ATI Radeon 9550, och nu provade jag att byta till ett ATI Radeon 9600.

ok, men samma fel finns hos alla korten, (men väldigt vanligt på nvidia)
nu vet ja inte hur ATI´s kontrollpanel ser ut men ja kan bara tipsa om att mixtra med inställningarna tills du får bild. säker på att det inte är kabeln det är fel på? utaget i tv:n?

tyvärr all hjälp ja kan ge... de kanske du inte kommer så långt på hmm

39 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
Okej.

Att det beror på tv eller kabel kan jag nog utesluta, för det funkade ända till jaq formaterade datorn.  Så jag får testa att mixtra med inställningarna.

Tack ska du ha för hjälpen!

Sök