3954
Sök

5.25" eller 6X9"?

6 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Jag har köpt ett par 5.25" till framdörrarna som jag har satt in, men sen har jag tänkt att sätta 6X9" i hatthyllan men efter att jag har insett att det är för avancerat och jobbigt för mig så började jag tänka att de kanske går nästan lika bra att bara köpa ett par till 5.25" till bakdörrarna, för jag är ändå inte ute efter "monster ljud".
Jag ska driva allt förutom min baslåda med stereon.

Så frågan är, blir det någorlunda bra ljud med bara 5.25" i dörrarna? (när man styr med stereon) tongue

Kanske en dum fråga men är man nybörjare så är man tongue
Senast redigerat av claze (3 januari 2008)

2 600 Inlägg
3 januari 2008
jag hadde nog satt i 5,25 or i dörrana för du ha ju en baslåda som gör bas jobbet för dig smile eller köptt ett kitt system och satt i fram dörrana och vanliga där bak (;

gör som jag kör gubba racer=)

6 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
klimpan skrev:
jag hadde nog satt i 5,25 or i dörrana för du ha ju en baslåda som gör bas jobbet för dig smile eller köptt ett kitt system och satt i fram dörrana och vanliga där bak (;

Okej tack, tror ja kör på bara 5,25 or då, ju mindre jobb desto bättre wink

2 600 Inlägg
3 januari 2008
claze skrev:
klimpan skrev:

Okej tack, tror ja kör på bara 5,25 or då, ju mindre jobb desto bättre wink

hehe precis mindre jobb me  (;
Senast redigerat av klimpan (3 januari 2008)

gör som jag kör gubba racer=)

huh?
10 427 Inlägg
3 januari 2008
Har du baslåda så behöver du väl egentligen inga 6x9:or.. (fungerar ju mest som 'ful'-basar om man inte har nån baslåda).

Köp ett tvåkanalssteg till och koppla till framhögtalarna.. ger lite mer tryck smile
Kan spela högre om inte annat. Blir väl iofs lite mycket kabeldragande wink

Sök