3324
Sök

volvo turbo som inte går bra

422 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#1
har köpte en 740 tic-88..
o nu är de så att den inte går redigt...de är inget drag i den, den laddar 0,5.
men när man gasar iväg är de inget krutt i....men 740 gl är bättre drag i....
o när man står på tomgång o gasar ut den blurar den till i början o varmar inte ut snabbt....turbon märks inte....
va kan de vara för fel

All hjälp taksam

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 december 2007
#2
det va likadant på min:) tror det är original att man inte känner turbon men vid 1bars ladd så är det ett skönt tryck

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
#3
Men att din GL är mer drag i låter skumt.

Även en orginal TIC ska ha det där turbo-draget, även om det inte är allt för mycket.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 december 2007
#4
jo men om han jämför bottendragen så är gl:en bättre upp till typ 2000 varv

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 december 2007
#5
Luftfiltret rent? Hur är bränsleblandningen? Får kanske dålig gnista? Chippad?


645 Inlägg
28 december 2007
#6
Gör kompprov så får du ju se motorns skick innan du börja felsöka överallt smile

//Marcus Saari

422 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#7
zajja skrev:
Gör kompprov så får du ju se motorns skick innan du börja felsöka överallt smile

va ska kompet vara i en 740 turbo då?
va ska man koppla dän o de?

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

422 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#8
Marcus_89 skrev:
Luftfiltret rent? Hur är bränsleblandningen? Får kanske dålig gnista? Chippad?

luftfilter=ok...
bränsle där är jag lite osäker på.
gnista=ok
ej chip

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

258 Inlägg
2 januari 2008
#9
volvo740GL skrev:
Marcus_89 skrev:
Luftfiltret rent? Hur är bränsleblandningen? Får kanske dålig gnista? Chippad?

luftfilter=ok...
bränsle där är jag lite osäker på.
gnista=ok
ej chip

bort med stiften o komptesta !

enpetar-klubben

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 januari 2008
#10
kollat så den får tillräckligt med soppa då ?
min GL går ungefär som du säger på tomgången och det var bränslefiltret som var igensatt
kolla det och gör ett kompprov annars säljer du bilen till mig wink


85 Inlägg
3 januari 2008
#11
volvo740GL skrev:
zajja skrev:
Gör kompprov så får du ju se motorns skick innan du börja felsöka överallt smile

va ska kompet vara i en 740 turbo då?
va ska man koppla dän o de?

Åk till närmaste mack där de har en liten verkstad, så säger du att du vill kolla kompen i iblen, sen får du en mätare som du trycker ner i tändstiftshålet, sen vrdifer du på startnyckeln en stund, då får du upp kompen på 1 cyl, sen gör du så på alla cylindrar. då ser du på en skala vad de har för värde. och värdena ska givetvis vara så jämna så möjligt! smile

Och om värderna inte är jämna, då äre det nog dax och byta kolvar och kolvringar, horna och fixa. smile

Kolla annars tryckslangarna till turbon som sagt. Eller så är turbofläkten sönder? Bladen kanske är av?

Eller ställ upp laddtrycket, så märker du direkt! smile
Senast redigerat av Wellen (3 januari 2008)

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

510 Inlägg
5 januari 2008
#12
Wellen skrev:
volvo740GL skrev:
zajja skrev:
Gör kompprov så får du ju se motorns skick innan du börja felsöka överallt smile

va ska kompet vara i en 740 turbo då?
va ska man koppla dän o de?

Åk till närmaste mack där de har en liten verkstad, så säger du att du vill kolla kompen i iblen, sen får du en mätare som du trycker ner i tändstiftshålet, sen vrdifer du på startnyckeln en stund, då får du upp kompen på 1 cyl, sen gör du så på alla cylindrar. då ser du på en skala vad de har för värde. och värdena ska givetvis vara så jämna så möjligt! smile

Och om värderna inte är jämna, då äre det nog dax och byta kolvar och kolvringar, horna och fixa. smile

Kolla annars tryckslangarna till turbon som sagt. Eller så är turbofläkten sönder? Bladen kanske är av?

Eller ställ upp laddtrycket, så märker du direkt! smile

Kan även tillägga att kompet ska ligga på 10,5 .. Gjorde iaf det på min nyrenoverade motor .. Och efter renoveringen gick den som ett as wink .. tills vattenreturen ifrån turbon hoppa .. Mvh Johan



Sök