Igår slocknade den sista lampan till den lilla färddatorn. För de är väl lampor? Eller är displayen sönder? Om vi säger att de är glödlampor, hur byter jag dom? Finns de något smidigare sätt att göra de på än att riva hela instrumenteringen? Kommer man åt underifrån? Tacksam för hjälp.
det enklaste och enda sättet är att riva panelen.. underifrån sitter det en rattstång ivägen, den blir nog jobbigare att ta bort. när du ändå har panelen borta så kan du ju passa på att byta alla lampor så slipper du göra det igen vid ett senare "Haveri"
Men vart finns de skruvar att lossa på då till panelen?? lite surt o lämna in bilen till saab-verkstad bara för glödlampsbyte .. det är ju inte gratis när dom gör det
Vet inte riktigt om det hjälper dig, men du kommer åt det mesta om du skruvar av toppen på panelen. Har iaf för mig att det räckte med det för o kunna byta lite lampor och dyligt!
Skruva av högtalargallrerna (tre skruv per sida), under dem har du en eller två skruvar, en till som är skruvad underifrån ungefär vid varvräknaren har jag för mig, en vid handskfacket till vänster. Tror det var dem, kanske en till, kommer inte riktigt ihåg men du lär ju märka det! Rätt så lätt gjort o sen ser du ju om du kommer åt eller inte!
Ledsen, men jag fegade ur. På måndag lämnar jag in bilen till SAAB, så får dom byta alla glödlampor. Tyckte inte priset var så farligt, ca 1500 spänn för alla glödlampor, och då har man ju garanti på jobbet med.
Har "henand372" har gjort de 4 ggr på samma bil? LÅter ju skumt isf! Nä dom får göra de på Saab, så får dom byta alla andra lampor samtidigt. Om en solsensor kabel eller nåt annat går sönder så är de ju inte mitt bekymmer.