för att de ska bli bra så måste du öka canvas, då blir svären över hela bilden o inte bara i mitten... sen är det bara att ta bort canvas när du är nöjd.. svårt o förklara men lätt o göra... pm om du inte fått de o funka
Köp annars ett fisheye-objektiv till valfri systemkamera och fota loss! Dock gillar jag inte detta speciellt mycket själv?! Förstår inte riktigt meningen?
Köp annars ett fisheye-objektiv till valfri systemkamera och fota loss! Dock gillar jag inte detta speciellt mycket själv?! Förstår inte riktigt meningen?
Det är ju för att framhäva detaljer som är mitt i bilden. Lite som att fota med skärpedjup fast med annan teknik. Använt på rätt ställe är det svårslaget. Kolla RossiSWE här på garaget.
Jo, jag känner till det, men jag "blir yr" av bilderna och gillar inte det alls. Möjligen på "abstrakta" motiv.. RossiSWEs fish-eye bilder med vanligt objektiv vore 100 ggr bättre enligt mig. Men jag vet att många gillar det...
Fördelen hade ju var tom bilden i sig va skarp från början Det som är snyggt med fisheye är ju att bilden blir lite "livligare", mer som att se den från eget öga. Ett vanlig kort blir så platt o tråkigt imo.