2909
Sök

bygga en rörbas 15"

Volvo ägare
253 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
hej

Hur räknar man ut måtten på en rörbas 15".Är sugen å att bygge en själv som skall vara på 77liter.

mvh johnny

1 058 Inlägg
3 januari 2008
elitemodd skrev:
hej

Hur räknar man ut måtten på en rörbas 15".Är sugen å att bygge en själv som skall vara på 77liter.

mvh johnny

med rörbas antar jag att du vill bygga ett rör som låda till basen. men varför du vill det kan jag inte förstå då ett rör tar upp mer plats än en rektangulär låda.. (tror jag big_smile )

angående formeln tror jag att det är pi*radien*radien =x , x*längden . men det får någon mattesnille bekräfta, då jag som sagt är lite tveksam tongue

PoLoud =D

Volvo ägare
253 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
vw_performance skrev:
elitemodd skrev:
hej

mvh johnny

med rörbas antar jag att du vill bygga ett rör som låda till basen. men varför du vill det kan jag inte förstå då ett rör tar upp mer plats än en rektangulär låda.. (tror jag big_smile )

angående formeln tror jag att det är pi*radien*radien =x , x*längden . men det får någon mattesnille bekräfta, då jag som sagt är lite tveksam tongue

Ja varför jag vill bygga ett rör,just därför att alla eller dom flesta har rektangulära lådor.
Testa på nåt nytt:)

Darth Vader
1 644 Inlägg
3 januari 2008
3.14xradiexradie = diameter på hålet, X längden=volymen

Braaaaap?

Syte Strf90
164 Inlägg
18 januari 2008
DoWahDiddy skrev:
3.14xradiexradie = diameter på hålet, X längden=volymen

nope wink
3.14 * radien * radien = AREAN av cirkeln
sedan multiplicerar du arean med längden för att få ut volymen big_smile

tänk på att
1liter = 1kubik decimeter
om volymen skulle vara 77l är det alltså = 77kubik decimeter vilket resulterar i att 3.14*r*r*l=77kubik dm

säg att basen har en d(diameter) på 40cm->4dm alltså 2dm i r(radie) då bör röret ha en längd på 6.13dm alltså 61.3cm för att få rätt volym wink

www.rallyshop.se
551 Inlägg
18 januari 2008
Jag lirade med 15 tums PPrör och lirade 142.9 db med 1 15 tummare i 4ohm.. Och det kallas TLINE!!! 1.71 lång och 55 hz :p KÄRLEK :p

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

med lem
1 925 Inlägg
19 januari 2008
ogio skrev:
Jag lirade med 15 tums PPrör och lirade 142.9 db med 1 15 tummare i 4ohm.. Och det kallas TLINE!!! 1.71 lång och 55 hz :p KÄRLEK :p

varför ska du alltid skryta ? hjälp killen med det svar han vill ha istället

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök