2710
Sök

Låta motorvärmaren sitta i hela natten?

167 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Hej!
är det någon fara att låta motorvärmaren sitta i hela natten? Gjorde det alltid på min förra bil, men är lite orolig att jag ska bränn själva värmaren.

Bmw 325iT 2006

Miklen
18 januari 2008
Eh ? varför ? Om inte annat.. har du hört talas om uppfinningen TIMER.. ja tror en sådan skulle passa dig big_smile

Borde ju gå att ordna även om d gäller en motorvärmarstolpe
Senast redigerat av Miklen (18 januari 2008)

Nästan nybörjare
145 Inlägg
19 januari 2008
Varför? Perfekt på vintern ju! Torkar upp fukten du drar in fint...

Det ska inte alls vara några problem du! Om du bränner värmaren är det bara för att det är nåt fel på den... Har konstantström på jobbet, så bilen står o myser åtta timmar om dan utan problem!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2008
Blir ju en 10 kwh extra per dygn o timern kostar minde än vad du gör av me på en vecka tongue

21 761 Inlägg
19 januari 2008
the_eagle skrev:
Hej!
är det någon fara att låta motorvärmaren sitta i hela natten? Gjorde det alltid på min förra bil, men är lite orolig att jag ska bränn själva värmaren.

Ingen risk att du bränner värmaren, men den kommer naturligtvis att slitas hårdare än om du skulle ha den inkopplad i bara ett par timmar varje gång.

279 Inlägg
20 januari 2008
I stort sett alla har den inkopplad under nätterna. Skulle inte tro att det är några problem. Värmaren bränner du nog bara om du har för mkt effekt på den. Dom är ju för fan till för att värma wink

(none)
1 725 Inlägg
20 januari 2008
Svar på din fråga så är det inga problem att ha den på under hela natten inte. Här på volvo som jag jobbar har vi på våra fläktar under hela helgen för att bilarna ska vara körbara på Måndag morgon. Inga probs!
Senast redigerat av Braather (20 januari 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök