4630
Sök

Sätesvärmarna ur funktion!

Brandman
51 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Har ett lite underligt problem. Båda sätesvärmarna (framsätena) verkar vara ur funktion. Drar man på värmen så hörs ett tydligt "klick" från bägge stolarnas underreden, vilket måste tyda på att det finns spänning dit iaf. Samma "klick" hörs när man slår av sätesvärmen.

Det blir dock inte varmt alls i stolarna! Inte det minsta varmare...

Har kollat säkringen (nr 11, 15A) också, men den var hel. Provade även att byta den, men ingen framgång tyvärr.

Vad nu?

Bilen är en Polo GTI 6N -98.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 januari 2008
Du kan ju lyfta ur klädseln och kolla själv, eller göra som jag gjorde o lämna till verkstad (kostar en del men vintertid är det värt det), VW i gbg ville ha 2300 för o fixa en stol, allt som allt, men då var ju själva slingan trasig (största jobbet).
Men ring VW å förklara ditt fel, de kanske till o me kan säga direkt över telefon vad som är felet. Tycker de e rätt duktiga på att gissa faktiskt.

2 600 Inlägg
23 januari 2008
pappa ha samma  fel på sin focus dok så hör man inget klickande tongue men sitter det inte nått relä till stolvärmen ?

gör som jag kör gubba racer=)

Smålänning
7 883 Inlägg
23 januari 2008
Koppla isär kontakterna och ohmmät värmeslingan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Brandman
51 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Koppla isär kontakterna och ohmmät värmeslingan.

Det kan jag göra, men då underlättar det om jag vet vad det korrekta motståndet ska vara wink

Sök