3650
Sök

Missljud från ett MDS AC-4

172 Inlägg
12 februari 2006
Skall man slänga sig på MDS er skit vågen elle ?? Neh...
Istället för att säga, släng MDS skiten +++  värför inte skriva något vettit istället ???

Ok, jag tycker inte något större om MDS heller (tycker också det er skit), men det är vell inte det han frågar om ???
Det er så många som säger skit om MDS, så han har nog hört det för. Säg vad ni vill om MDS, och kom med hjälp också... Eller er det endast jag som tycker detta ???

Men, tillbaka till felet..
Er det så att det inte er fel på jorden, så kan det vara att du har brunnit lågnivå utgångorna...
Har du en polare som har ett steg i sin bil, så kan du vell kanske prova steget i hans bil eller nått.
Er det störningar på ljudet, då er det steget det er fel på, och då er det service som gäller...

Jorda aldrig på to olika ställen... Har man två steg, jorda på samma stelle.

Er steget nytt ? Kanske du er riktig lucky och får det på garantin smile Det er ju aldrig fel smile

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

82 Inlägg
12 februari 2006
Här har vi en snubbe som endast läser mellan raderna. Vad folk skrivit är att MDS är dålig
kvalitee vilket faktiskt bidrar till hans problem ? Inte en enda har skrivit MDS är pest utan att skriva en hjäplande mening också. så ditt påhopp kan du ta någon annan stans.

37 Inlägg
12 februari 2006
Inte för att bryta tråden, men jag får väl förklara för dessa vilseledda stackare varför man inte ska ha MDS! Det är nybörjarprylar, folk tror dem är bra för att dem går ut mycket med reklam!
Dem använder sig ofta utav "Fuskwatt", dvs dem skriver tex 4x150W när det i själva verket är bara 80W kanske.. Sen så håller inte skiten för att spela ordentligt på, eftersläpningar i basen osv.. Pröva smaka det dyrare äpplet, och du tycker MDS smakar skit!   DLS

Racing Is Not A Crime

37 Inlägg
12 februari 2006
Drönirettab skrev:
Kristoffer86 skrev:
Bältet är en dålig jordpunkt till att börja ned, pröva fjäderbenet bak...

Mvh jag

Det var underligt, en hel del anser att det fungerar bra. På vilket sätt är det dåligt?

K.Falk, är båda stegen jordade på samma ställe?

Nej, blir ofta ett "brus" i bakgrunden eller tilloch det där skojsiga ljudet som ökar när man gasar! Men annars ta en stålborste runt bulten på fjäderbenet, och släng på en ordentlig guldplätterad kabelsko, så ska du se att det jordar bra! Och glöm inte, som nån annan också skrivit här såg jag, jorda alla steg på samma ställe! viktigt !

Racing Is Not A Crime

8 156 Inlägg
12 februari 2006
Man kanske också ska tänka på att strömmen som går till jorden fortsätter genom karossen, tillbaka till batteriet, right? Så att man kanske ska jorda på motsatta sidan som man dragit ljudkablarna på, för att det inte ska sabba ljudsignalen? (Rent teoretiskt alltså, bara en fundering som jag hade, inget som jag vet av erfarnhet eller nått.)

Sen så har jag för mig att man helst ska jorda så nära slutsteget som möjligt, max en halvmeter bort. Men det beror väl på kabeln också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
12 februari 2006
Kristoffer86 skrev:
Nej, blir ofta ett "brus" i bakgrunden eller tilloch det där skojsiga ljudet som ökar när man gasar! Men annars ta en stålborste runt bulten på fjäderbenet, och släng på en ordentlig guldplätterad kabelsko, så ska du se att det jordar bra! Och glöm inte, som nån annan också skrivit här såg jag, jorda alla steg på samma ställe! viktigt !

Men kan inte det vara lite svårt om man har ett steg under instrumentbrädan och ett i bagageutrymmet? Fast det är nog viktigare att jorda dom på samma ställe än att ha kort kabel.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök