2649
Sök

240 som går dåligt. en b230e!

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Tjosan.. min 240 går inte nå bra =/  På låga varv så "hackar" och "hostar" den..
Spec på 1,an och 2,an.. växel undrar om någon vet vad de kan vara för fel på den?
Det är en B230e Mvh jenny

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 november 2007
har du kollat tänddetaljer så som tändstift, tändkablar , rotor å fördelarlock kolla gärna kamremen åsså:) det är simpla grejer som gör så mycket

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

220 Inlägg
2 november 2007
jag skulle nog kollat tändstift, rotor, fördelarlock, kablar smile

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Tack för svaren! smile

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

26 Inlägg
2 november 2007
kan vara nån vakuumslang till insprutningen med, dom har en viss förmåga att hoppa ur

Mr White
1 072 Inlägg
2 november 2007
som dom andra skrivit redan..Kolla upp alla tänddelar till å börja med=)Hoppas de löser sej:)

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Är tacksam för alla de svar jag fått smile bara kika och hoppas de är nått av dem här felen som ni alla har nämt! big_smile tack.

saab expert
248 Inlägg
2 november 2007
en 240 kan väl inte gå bra?

Mr White
1 072 Inlägg
2 november 2007
rs niklas skrev:
en 240 kan väl inte gå bra?

Haha osså var de ju inte så väntat att killen som åker 2taktare skulle uttra sej lol

Forummoderator
26 359 Inlägg
2 november 2007
Kan inflikas att ett öppet filter blivit monterat precis och att det är efter det
den har börjat gå ryckigt. Pulsairsystemet är pluggat där det förgrenar sig.
Någon som vet problemet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

21 761 Inlägg
2 november 2007
K-Jet är tydligen väldigt känsliga för tjuvluft, det har jag sett på 240-forumet. Min 240 GLT smårycker en del och det är antagligen någon slang som är otät, har inte orkat kolla upp det.

snowrider89: Kolla även o-ringarna till insprutningsventilerna, spruta startgas runt dem så märker du direkt om det är läckage.

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
tack än en gång för alla svar! smile ska kolla upp allting! mvh

- De är jag de.
354 Inlägg
2 november 2007
turboforssen skrev:
har du kollat tänddetaljer så som tändstift, tändkablar , rotor å fördelarlock kolla gärna kamremen åsså:) det är simpla grejer som gör så mycket

De är alla gånger kamremmen som spökar! lol

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

257 Inlägg
4 februari 2008
om duhållt pådärnere med slangarna så skulle jag nog vilja tipsa om gummibälgen mellan lmm och insug. den har en förmåga att hoppa av. kollaså att den är hel och sitter på plats. riktgit känslig för om den ändras.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 februari 2008
Beaverus skrev:
om duhållt pådärnere med slangarna så skulle jag nog vilja tipsa om gummibälgen mellan lmm och insug. den har en förmåga att hoppa av. kollaså att den är hel och sitter på plats. riktgit känslig för om den ändras.

dom höll nog på för 3 månader sen varför sitta och leta upp gammla inlägg? kolla en gång till så ser du att sista inlägget var gjort 2007-11-02 22:33:47

dvs ett tag sen...

257 Inlägg
4 februari 2008
ojdå. missade datumet tongue synd att vissa griniga människor alltid ska störa sig på små misstag. men godnatt på dig och hoppas du inte gråter förmycket för att jag råkade skriva i en gammal tråd.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

1 675 Inlägg
4 februari 2008
Håller med på sista svaret men hoppade av för ett par veckor sen=( Sen kan det även va tänd förstärkaren sitter på förarsidan bakom lycktan

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 februari 2008
Drönirettab skrev:
K-Jet är tydligen väldigt känsliga för tjuvluft, det har jag sett på 240-forumet. Min 240 GLT smårycker en del och det är antagligen någon slang som är otät, har inte orkat kolla upp det.

snowrider89: Kolla även o-ringarna till insprutningsventilerna, spruta startgas runt dem så märker du direkt om det är läckage.

Kolla också insugspackningen, inte helt ovanligt fel med läckage på den.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök