3843
Sök

Ogiltigt Körkort

31 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Mitt körkort drogs in ett år.Poliserna missade att beslagta kortet (vårdslöshet i trafik) körkortet är ogiltigt men dock i min ägo duger som leg tex.
Har blivit stoppat 5 gånger under det senaste året har, fått visat kortet ,polisen har nöjt sig med att titta på lappen .Bara att köra vidare.
Funderar på att fortsätta köra med mitt ogiltiga körkort.Verkar ju riskfritt

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
4 februari 2008
Har det funkat såhär länge så är det la bara att köra vidare på det wink

"the real jerk"
301 Inlägg
4 februari 2008
visst tills den dagen du råkar ut för en olycka och det visar sig att du har ogiltigt körkort....

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

190 Inlägg
4 februari 2008
Tills den dagen dom kollar upp ditt kort ordentligt, då är det inte lika kul längre.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 februari 2008
Skapliga böter på det om du åker fast skulle jag tro.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Trucker
2 710 Inlägg
4 februari 2008
Säger bara som Jerky och Crazy75 smile)

Fart missbrukare

Yrkesförare
1 073 Inlägg
4 februari 2008
Handlar snarare om ren bonnatur. Ligger polisen bakom och kollar upp dig åker du dit.
Behöver inte vara nått speciellt, dom kollar upp bilar slumpmässigt.

-utan 940
1 728 Inlägg
4 februari 2008
Är bilen skriven på dig? Jag har polisradio i bilen så jag hör att innan de stoppar en bil har de kontakt med centralen och får där reda på om bilen är körklar och om ägaren har körkort.

3 714 Inlägg
4 februari 2008
bara dumt att köra utan giltig rattlapp
fina böter kommer det ju bli iaf
skulle ställt bilen och väntat tills du får tillbaka kortet

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 februari 2008
Det där vet jag inte om jag tror på... Tar dom ditt körkort å kollar det (med grejerna i polisbilen) så ser dom direkt att du inte har något körkort (tro mig jag vet!)

Sky´s the limit...

31 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Bilen är skriven på mig.har dock alltid blivit stoppad vid rutinkontroller typ nykterhetskontroller då kollas det inga regnr det hinns inte med när man har en 5 till 6 fordon invinkade till vägkanten.

31 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Rushman skrev:
Det där vet jag inte om jag tror på... Tar dom ditt körkort å kollar det (med grejerna i polisbilen) så ser dom direkt att du inte har något körkort (tro mig jag vet!)

Två gånger har de bara kollat nykterheten ,har inte ens behövt visa lappen

31 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Två gånger har de bara kollat nykterheten har inte ens behövt visa lappen

-utan 940
1 728 Inlägg
4 februari 2008
iander22 skrev:
Bilen är skriven på mig.har dock alltid blivit stoppad vid rutinkontroller typ nykterhetskontroller då kollas det inga regnr det hinns inte med när man har en 5 till 6 fordon invinkade till vägkanten.

Ok, då är det därför du har klarat dig så länge. Den dagen de ligger bakom dig och blinkar att du ska köra in till kanten är det kört...

Miklen
4 februari 2008
Grov olovlig körning++ .. saftiga böter å ännu mer indraget körkort.. Varför inte bara ta sitt straff..antingen d eller så fortsätter du leva på den spännande sidan..

9 108 Inlägg
4 februari 2008
iander22 skrev:
Två gånger har de bara kollat nykterheten har inte ens behövt visa lappen

Varför frågar du ens? Du verkar ju ha bestämt dig för att det går finfint utan giltigt körkort så kör på det. Många kör runt i åratal utan att bli stoppade. Men våga inte gnälla den dagen du blir stoppad bara.

3 650 Inlägg
4 februari 2008
hur långt har du kvar då, innan du får tillbaka "kortet"?

haha kul om snuten som satte dit dig skulle stoppa dig nu lol
Senast redigerat av Kesler (4 februari 2008)

SQ
1 343 Inlägg
4 februari 2008
ett råd, lägg kortet på hyllan, låt de ligga! sätt dig inte i ett förarsäte förän tiden är inne samt lappen i handen!

Ljudnörd!

553 Inlägg
4 februari 2008
För en del går det väl bra.. förmig skulle det funka i ca 2-3 månader, sen skulle man bli stoppad, uppkollad och BUSTED

8 886 Inlägg
4 februari 2008
Lycka till den dagen du krockar och inte har ett gilltigt körkort, du får nämligen 0 i ersättning från försäkringsbolaget.

Fotograf på tierpidag.se

Sök