3291
Sök

740 turbo startar ej efter motorbyte..

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
hejsan, har en 740turbo som jag har bytt motor i, efter det startar den inte, soppa pumparna går inte och ingen gnista, mätte över tändspolen och det ska väl gå ström dit såfort man har tändningen på?
där var det dött iaf..
tackar väldigt mkt för all hjälp och tips, mvh daneil

21 761 Inlägg
5 februari 2008
Vilken motor har du satt dit?

Låter ju som att det kan fattas någon spänning till tex databox eller så, om det finns en databox så sköter den väl om både tändning och soppa kan jag tänka mig.

Kollat säkringarna?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
b230ft från 94;as 940, satt innan i 745;a års 90.., lampor, tuta, c-lås, hissar sterio fläkt och sånt funkar men enda ja har märkt hitils är at varken soppa pumpar eller tändningen går.. jo sitter box i den.. säkringar hela..

26 Inlägg
5 februari 2008
litet tips, gör en extra noga koll överallt.. kan vara lätt att glömma lite kontakter eller vad som helst efter motorbyte:P
Senast redigerat av byrhultaren (5 februari 2008)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
fixat felet nu, köpte bilen utan motorn, han som hade den hade skjutit vevstaken, satt å fundera, om allt utom soppa å tändning inte funkar måste det ju nästan vara styrboxen, så var ut å kollade, sitter ju vid passagerar fötterna på 740, såg direkt att han hade varit där å gjort nått iaf, och halva kontakten satt inte i, stoppa i den och soppa kom det, och tändning, tände till en gång med pumpen i reläet är mongo, rugga på de så slog pumpen igång, men beställa nya pumpar och relä nu smile

Sök