3395
Sök

Hur plockar man isär "Lexus"-ljus??

781 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Har demonterat mina Lexus-ljus på min Opel Zafira OPC.Tänkte lacka dom svarta som bilen inuti.Sitter här o vrider o vänder på dom.Ngn som plockat isär ngt liknande??

Ska kanske prova att värma lite..Men dom verkar inte limmade,utan pressade ihop,men är inte säker.

Ngn..??hmm

http://i77.photobucket.com/albums/j61/marbling/080202013.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j61/marbling/080202014.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j61/marbling/080202015.jpg
Senast redigerat av marbling (2 februari 2008)

16 197 Inlägg
2 februari 2008
marbling skrev:
Har demonterat mina Lexus-ljus på min Opel Zafira OPC.Tänkte lacka dom svarta som bilen inuti.Sitter här o vrider o vänder på dom.Ngn som plockat isär ngt liknande??

Ska kanske prova att värma lite..Men dom verkar inte limmade,utan pressade ihop,men är inte säker.

Ngn..??hmm

de flesta brukar va limmade.. har själv pajjat 2 par olika när ja testat så ja gav upp..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
2 februari 2008
vanligaste är att man lägger dem i ugnen så att limmet blir mjukt så man kan bända/dra isär dem, låt dem inte ligger för länge då plasten smälter tongue

781 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Ok..tänker inte ge mig men visst,spricker det så är det kört.....Ska prova med att värma..
Typ hur varmt cirkus ska det vara i ugnen??
Senast redigerat av marbling (2 februari 2008)

190 Inlägg
4 februari 2008
Dom är limmade, och det går att få isär dom med en vanlig värmepistol+ 2 pers. Är man bara VÄLDIGT försiktig så går det faktiskt bra. Men som sagt det är väldigt lätt att spräcka dom, så tona glaset istället är mitt tips.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

781 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Nix..Ingen toning.Är inte ute efter den effekten.Ska behålla ringarna runt de röda glasen(alla ringarna)kromade.Så allt ska alltså inte bli svart.
Plockade isär framlycktorna genom att värma med värmepistol.Gick plättlätt om man bara hade lite tålamod.Sedan lackades insatserna svarta(ej reflektorerna)o sen efter renskärning blev det ny svart tätningslim typ Sikaflex o det blev 100...

Återkommer när jag eldat lite...

781 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Shit...försökt med värmepistol,men när det väl "verkar" lossna så gör värmen så att kromet på insidan börjar rynka sig o bubbla...

Kan ju prova med att lägga dom i ugnen,men frågan är ju hur varmt man ska ha??

56 Inlägg
7 februari 2008
kolla om det finns nå litet mellanrum mellan  dom två delarna, om det finns kan du ju testa me o dra ståltråd lr fiskelina skär igenom hur bra som hällst då smile gjorde så på en polares 200a när vi skulle ta bort bakrutan som var fastklistrad med  nån silicon smile
värm så blir det lättare smile

*Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile.. winning's winning!*

VeeDub
319 Inlägg
7 februari 2008
Jag har personligen gett mig på att ta av glaset. Värmde först hela kanten med värmepistol o körde sedan mer koncentrerad värme på ställen där jag försiktigt bände med en mejsel. Gick bra tills jag kom fram till en plastnit som gick igenom plasten o insatsen. Där sprack glaset lite. Lärde mig av misstaget o borrade ut plastnitarna nästa gång.

Så det funkar! Men man måste vara noga. hade nog kört ugn tekniken om jag gjort om det.

//G

Sök