3706
Sök

bygga bandpasslåda

44 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
Har tänkt bygga en bandpass låda.

Vet inte riktigt vad jag ska sätta för sorts element i den bara.
Har ni några förslag på bra element det ska vara 10" och dls det är enda kravet.

Dls har ju så otroligt många olika element så vet inte riktigt vilka jag ska ta.
Elementen får helst inte kosta över 1500:- st.

Sen tänker jag be backes ljudbyggeri designa själva lådan åt mig.

Bifogar en bild om hur jag har tänkt göra ungefär: http://garaget.org/?car=10098&image=89590
Senast redigerat av leekan (24 oktober 2005)

Hewi
571 Inlägg
24 oktober 2005
Prata då med backe ang element och köp dom av honom så bjuder han på lådritningen , enkelt.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

44 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
Men dom är ju så otroligt mkt dyrare:\
Eftersom jag får 30% på hela dls sortiment så känns det lite smartare att köpa elementen från deras fabrik för att sen be backes bygga en låda till dom för 160:-.

Hewi
571 Inlägg
24 oktober 2005
Köp då 2st MW10 dom passar i bandpass. Bör för dig kosta under 1500kr/st

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

44 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
okej jo har tittat lite på dom.
Har även kikat på W610, W710 och MW110..Vet inte riktigt vad som skiljer alla modeller åt är ju fasen en djungel:S

Hewi
571 Inlägg
24 oktober 2005
Ju dyrare modell desto bättre ljud helt enkelt+ att dom kräver olika stora lådor dyrare=mindre låda(dock mkt liten skillnad mellan MW110 och MW10)

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

44 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
okej jo det förstår man ju=) okej ah det va det jag satt och funderade lite över går nog på den billigare varianten av dom tvån i så fall tror ja lite ekonom måste man ju vara;)
Om du kikade på länken som jag skickade tidigare så va jag faktiskt och lyssnade på hans låda nu för bara någon timme sen han hade satt två st w610 i sin och det lät grymt bra faktiskt.

136 Inlägg
24 oktober 2005
Hej Hej

Om du nu får 30% på DLS så köp!!!

Det jag dock inte hajar är att;

Varför just bandpasslåda ?

Och om du nu får 30% rabbat så förmodar jag att du känner någon på DLS eller dyl, och därifrån kan få hjälp med låda ?

Mvh johan

44 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
Varför jag måste bygga en bandpasslåda är därför jag har en bmw e36 coupe och dom enda lådorna som fungerar i dom är bandpasslådor med rör ut i coupen det är annars jättesvårt att få in någon bas i coupen.

Vissa löser det med att bygga en öppen låda och ha elementen ut mot luckan men den absolut bästa lösningen säger dom är att bygga en bandpasslåda som på länke längre upp.

Jo pappa är bra kompis med ägaren så hjälp kan jag nog få från dom också det är bara elementen jag vill ha lite hjälp med..

229 Inlägg
24 oktober 2005
Du kan köpa min bandbaslåda istället för att bygga en.

MDS NEO-BASS bandpasslåda 2x12" med neon. Dubbla Proson 300W. basar i bandpasslåda med blått neon, plexi, krom, spegel. Mått: 700 x 435 x 365 x 380mm (BxHxDöxDn). Säljes med eller utan högtalare. Pris med högtalare 1600:-, utan högtalare 1000:-

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

44 Inlägg
25 oktober 2005
Trådstartare
Tack för erbjudandet lusen
Tyvärr måste jag nog tacka nej till erbjudandet då halva nöjjet med ljud anser jag är att bygga det själv.
Senast redigerat av leekan (25 oktober 2005)

SSS -12
3 217 Inlägg
25 oktober 2005
Du kan inte köpa ett framsystem av mig för att sedan få pengar? smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
25 oktober 2005
Håll Köp&Sälj till just "Köp&Sälj". PM:a varandra om ni har specifika erbjudanden.

Mvh
Göran
Moderator Garaget

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

21 761 Inlägg
11 februari 2008
Jag vet iaf att Orion HP12 går mycket bra att köra i bandpasslåda, den spelar både dunk och lite djupare bas. Minns dock inte exakt vilka volymer det var på kammarna, hör med NMI här på forumet så kan han säkert hjälpa dig smile.

Det var han och jag som diskuterade hur lådans volymer och avstämning skulle vara, men jag minns inte hur de slutliga volymerna blev eftersom lådan modifierades litegrann från grundberäkningen.

191 Inlägg
11 februari 2008
Såg lite kul ut, du säger att halva nöjet är att bygga själv, men du hade tänkt köpa ett par basar och be backes bygga en låda? ^^ De är väl inte riktigt o bygga själv, eller? tongue

Just another sick man in this sick world..

Sök