Men dom är ju så otroligt mkt dyrare:\ Eftersom jag får 30% på hela dls sortiment så känns det lite smartare att köpa elementen från deras fabrik för att sen be backes bygga en låda till dom för 160:-.
okej jo det förstår man ju=) okej ah det va det jag satt och funderade lite över går nog på den billigare varianten av dom tvån i så fall tror ja lite ekonom måste man ju vara;) Om du kikade på länken som jag skickade tidigare så va jag faktiskt och lyssnade på hans låda nu för bara någon timme sen han hade satt två st w610 i sin och det lät grymt bra faktiskt.
Varför jag måste bygga en bandpasslåda är därför jag har en bmw e36 coupe och dom enda lådorna som fungerar i dom är bandpasslådor med rör ut i coupen det är annars jättesvårt att få in någon bas i coupen.
Vissa löser det med att bygga en öppen låda och ha elementen ut mot luckan men den absolut bästa lösningen säger dom är att bygga en bandpasslåda som på länke längre upp.
Jo pappa är bra kompis med ägaren så hjälp kan jag nog få från dom också det är bara elementen jag vill ha lite hjälp med..
Du kan köpa min bandbaslåda istället för att bygga en.
MDS NEO-BASS bandpasslåda 2x12" med neon. Dubbla Proson 300W. basar i bandpasslåda med blått neon, plexi, krom, spegel. Mått: 700 x 435 x 365 x 380mm (BxHxDöxDn). Säljes med eller utan högtalare. Pris med högtalare 1600:-, utan högtalare 1000:-
Jag vet iaf att Orion HP12 går mycket bra att köra i bandpasslåda, den spelar både dunk och lite djupare bas. Minns dock inte exakt vilka volymer det var på kammarna, hör med NMI här på forumet så kan han säkert hjälpa dig .
Det var han och jag som diskuterade hur lådans volymer och avstämning skulle vara, men jag minns inte hur de slutliga volymerna blev eftersom lådan modifierades litegrann från grundberäkningen.
Såg lite kul ut, du säger att halva nöjet är att bygga själv, men du hade tänkt köpa ett par basar och be backes bygga en låda? ^^ De är väl inte riktigt o bygga själv, eller?