3612
Sök

V8 diesel: Är 6.2an så himla dålig?

17 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
många säger att 6.2an ska vara så himla dålig, jag vet att 6,2an är ju uppfölaren till 5.7an men de är ju bara skräp, någon sa har vare med om att dom ska vara så dåliga?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
13 februari 2008
Den gamla 5.7 liters dieseln är i stort sett bara skräp ja. Den är en konverterad bensinare, topparna är för klena och orkar inte med livet så länge... 6.2an är uppföljaren, denna är dock utvecklad just för diesel och mkt bättre. Vet själv inte om den är bra eller dålig men jag antar att den inte kan vara speciellt dålig eftersom den sitter i så oerhört många gamla dieselchevor. Har nästan inte sett någon som vill sälja en bil med den motorn i där det är nå fel på just motorn. Så dålig skulle jag inte vilja säga att den är.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

124 Inlägg
13 februari 2008
6,2:an är helt okey. har inte haft ett problem med min på 6-7 år. den är mycket mer driftsäker än 5,7an. bara man håller efter motorn vilket man gör med alla. så ska de inte va nå problem.. min stog i 3 år ute. dagen då jag startade den gick den skitbra, inge som helst problem

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

Smålänning
7 887 Inlägg
13 februari 2008
6,2:an är riktigt fin! Vet en Silverado med den motorn som gått minst 50 000 mil... Sen pajade mättaren och dom har tappat räkningen tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
13 februari 2008
Vi har också haft ett par 6,2or och de har varit helt suveräna. Gått som tåget, slitsarka och sega rackare. Har plogat snö och dragit tävlingsbilar och utrustning, kvittar vad man gör, allt bara orkar och går, ingen skillnad i bränsleförbrukning ens. (runt litern oavsett om det varit Blazer eller Suburba).

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök