2901
Sök

audi 1,8t grenrör

16 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
det är så här och jag får blåsljud under huven när jag varvar ner till 2000varv läste nån stans att det kan vara en spricka i grenröret finns det nån sanning i det? kan man bygga ett eget grenrör eller? vad kostar dom? tappar man effekt skadligt för motor medmera? svara plz

12 086 Inlägg
19 februari 2006
Finns o köpa färdiga grenrör (extraktor) i rostfritt för ca 5000, helt klart värt pengarna om orginal dessutom måste bytas. De går o bygga eget (som alltid) men de är inte värt det med tanke på vad som finns o köpa.

904 Inlägg
19 februari 2006
Men hade du sprickor elelr ett hål i grenröret så skulel det inte yttra sig som bara blås ljud.. du har troligen lekage på nån tryckslang nånstans

De ska va gött å leva

16 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
MrVain skrev:
Men hade du sprickor elelr ett hål i grenröret så skulel det inte yttra sig som bara blås ljud.. du har troligen lekage på nån tryckslang nånstans

vilka slangar menar du=? jag har en öppen dump kan det vara nått från det?

Satans Kung
467 Inlägg
19 februari 2006
Ta bort den där "jävla" öppna dumpen...du har ett slutet system såkallat "closed looped".
O Ja det är nog därifrån ljudet kommer
Du ska ha en återcirkulerande till din bil..

Din bil får fel luftvärden med en öppen dump..Vilket gör att bilen går sämre.Visst det låterväll häftigt till bilen går sönder.

TA BORT

Kolla återcirkulerande dumpventiler på    www.motornord.se

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

16 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Mr Lemon skrev:
Ta bort den där "jävla" öppna dumpen...du har ett slutet system såkallat "closed looped".
O Ja det är nog därifrån ljudet kommer
Du ska ha en återcirkulerande till din bil..

Din bil får fel luftvärden med en öppen dump..Vilket gör att bilen går sämre.Visst det låterväll häftigt till bilen går sönder.

TA BORT

Kolla återcirkulerande dumpventiler på    www.motornord.se

jag har org dumpen kvar

197 Inlägg
19 februari 2006
mmm men gör den återcirkulerande igen då.

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Sök