2774
Sök

Hur tar jag ut min bilstereo? (Ford)

14 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Hej.

Har planer på att köpa en ny stereo till min bil. Har just nu Fords egna skrälle och undrar hur man tar ut den. Ser att det finns två hål på vardera sida och har hört nåt om nycklar man ska stoppa in där. Har provat med att sätta in ett par spik men det funkar inte tongue

Går det att fixa själv eller måste jag köpa ett par såna nycklar och var hittar jag dem och vad kostar dem?

Här finns bilder:
http://img237.imageshack.us/img237/7505/dsc00546bi8.th.jpghttp://img237.imageshack.us/img237/8697/dsc00547ne5.th.jpg

Tacksam för svar smile

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
30 september 2007
slå ut den med släggan, troligtvis missar du något av försöken så då kan du göra om hela instrument panelen smile

Rattryckarn

15 Inlägg
30 september 2007
Testa o tryck in den lilla knappen som sitter under volym-knappen! råkade göra de när jag körde farsans ford, o å fick jag bort en del av stereon, där knapparna 2,3,4 och 5 sitter. kanske kan funka! Har absolut ingen aning om de är rätt sätt, men kanske värt o testa : )

14 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
JO_Vr6 skrev:
Testa o tryck in den lilla knappen som sitter under volym-knappen! råkade göra de när jag körde farsans ford, o å fick jag bort en del av stereon, där knapparna 2,3,4 och 5 sitter. kanske kan funka! Har absolut ingen aning om de är rätt sätt, men kanske värt o testa : )

Har redan pillat lite på det och det är bara en stöldskyddsgrej, motsvarande att ta bort hela fronten på andra apparater.

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
30 september 2007
du har 4 st hål runt stereon stick in något där och sen försök att dra ut den

/Street

SQ
1 343 Inlägg
30 september 2007
som street säger så finns de 2 hål om vardera sida om stereon, 4 totalt, de går att ta ut med 2 st små mejslar men enklast är dessa verktyg, dom kan du bara gå till närmsta motorcentral eller ford verkstad å fråga om du kan låna dom sakerna i kundmottagningen, då hjälper dom dig..  går på några sekunder smile

Ljudnörd!

45 Inlägg
17 februari 2008
Har gjort detta på en exakt likadan stereo! ..Ta två långa spik & för in dem i antingen de två vänstra lr de två högra hålen samtidigt. Samtidigt som du ska dra utåt, försök föra spiken mot alternativt ifrån stereons mitt så att säga. För där är nämligen en "klack" du måste trycka in i varje hål för att få ut stereon!
Mvh

B-Body rules

Solfilmsmontör
947 Inlägg
17 februari 2008
kör in till din närmsta ford reperatör så brukar dom hjälpa en gratis. Annars försök som ovanstående talare.
Senast redigerat av Kornz (17 februari 2008)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

162 Inlägg
17 februari 2008
Audisport_ skrev:
slå ut den med släggan, troligtvis missar du något av försöken så då kan du göra om hela instrument panelen smile

Det är bara på audi man arbetar med slägga.

452 Inlägg
18 februari 2008
eller om du har ett par nycklar till en blaupunkt så funkar dessa perfect för att få ut orginalstereon.

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

801 Inlägg
18 februari 2008
scorpio-94 skrev:
Audisport_ skrev:

Det är bara på audi man arbetar med slägga.

Hahaha. Word big_smile

Sök