3286
Sök

för många passagerare.. Böter?

134 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Om t.ex. jag kör åt någon i hans bil och det är för mycket folk i bilen, vad händer då om polisen stannar en.. är det jag som får böter eller han som står för bilen eller dom som är "för många"?. dom kan inte dra in körkortet för en såndan sak iallafall vell?

16 Inlägg
20 februari 2008
det är DU som kör som åker dit, vet ej om man kan bli av med körkortet

543 Inlägg
20 februari 2008
Det är väl så att dom som inte har bälte på sig åker på böter. Du får köra max 7 pers i en personbil med B körkort.

Nu chansar jag bara, rätta mig gärna om jag har fel.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

134 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
bälte finns inte!

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
20 februari 2008
max 8 sen är det buss och det måste finnas sätte till alla som åker med har jag för mig. 8 pasagerare är det för annar går det inte att köra mini buss på b kort vilket man kan göra.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
20 februari 2008
Är det inte så att om bilen är reggad för 5 personer så får det endast va 5 personer?
Är ganska säker på de.
Har också för mig att de ändrade lagen rätt nyligen.

Bärs!
3 456 Inlägg
20 februari 2008
weser skrev:
max 8 sen är det buss och det måste finnas sätte till alla som åker med har jag för mig. 8 pasagerare är det för annar går det inte att köra mini buss på b kort vilket man kan göra.

Har jag åxå hört... sen att dom som kan använda bältet ska göra det, resten av passagerarna går som last lr nått? har för mej dom sagt så... polisen alltså... men det där antagligen olika från polis till polis.. har han en dålig dag åker du på FETA böter, har han e bra dag så kan du slippa undan med en varning lr nått kanske... Jag tror absolut inte du blir av med kortet iaf...

Garaget.org peakade 2008.

Dr Snuggles
956 Inlägg
20 februari 2008
Alla får väl böter ? Vi satt 6pers i en lb-reggad golf, varav 3st i bagaget då (jag var en av dom) . Fick 500:- i böter var, sen va det inget mer med det .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

RS
886 Inlägg
20 februari 2008
civic skrev:
Är det inte så att om bilen är reggad för 5 personer så får det endast va 5 personer?
Är ganska säker på de.
Har också för mig att de ändrade lagen rätt nyligen.

Stämmer.

Focus RS

Sök