2797
Sök

Japsdämpare fast utan dämparen och med ljudet.

Datornörd
123 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tja!

Accorden har börja låta konstigt. Åkte till skolan idag, inga problem där, men när jag skulle åka hem så börja den låta som om jag hade en japsdämpare på när jag accelererade. Låter också när jag kör på 2-3k rpm på 1-3ans växel.

Ska man gissa på hål i avgassystemet då? Jag såg inget hål när jag tittade under, men det ser rostigt ut.

Sen vill jag veta vad avgassystem heter på engelska, nån som vet?

Yellow bug!
1 640 Inlägg
20 februari 2008
Äh, de e ju så de ska låta ju! wink

Nej, men jag lägger också min röst på hål!

Och, aa.. Exhaust system? tongue
Senast redigerat av Edil_ (20 februari 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2008
Du har nog ett hål i avgassystemet.

Mvh/Sam176

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

7 100 Inlägg
20 februari 2008
va är en ljuddämpare? en sån har inte ja på forden lol

närå,de har nog säkert blivit ett hål nånstans,hissa upp bilen och kolla lite!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

864 Inlägg
20 februari 2008
sätt nånting för utblåset på bilen när den står på tomgång så lär du märka om du har hål i avgassystemet.

Datornörd
123 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Tack för svaren. Kan inte hissa upp bilen eller sätta nått för utblåset för tillfället eftersom nyckeln inte ville gå in i tändningslåset imorrse... Förra året hade jag problem med att nyckeln gick in men det gick inte vrida om, vilket avhjälptes med lite låsspray. Nu går det inte ens att föra in nyckeln, det finns ju en liten metallbit i låset som ska åka undan när man för in nyckeln men den gör ju inte det!
Alla tips (både bra och dåliga) mottages på hur det problemet kan avhjälpas. Snart går frustrationen över till våld och vasilin.

schtek
478 Inlägg
20 februari 2008
Phalle skrev:
Tack för svaren. Kan inte hissa upp bilen eller sätta nått för utblåset för tillfället eftersom nyckeln inte ville gå in i tändningslåset imorrse... Förra året hade jag problem med att nyckeln gick in men det gick inte vrida om, vilket avhjälptes med lite låsspray. Nu går det inte ens att föra in nyckeln, det finns ju en liten metallbit i låset som ska åka undan när man för in nyckeln men den gör ju inte det!
Alla tips (både bra och dåliga) mottages på hur det problemet kan avhjälpas. Snart går frustrationen över till våld och vasilin.

Tjuvkoppla:)
skruvmejslar är bra till att pilla upp saker!big_smile massa 556 och pilla med mejseln, ta till våld alt övervåld om du känner för det, fungerar alltid.. lär bara vara nått pissigt läge den där metallbiten hamnat i..

12 086 Inlägg
21 februari 2008
Phalle skrev:

Vaselin kommer inte hjälpa dig, men fruktansvärt mkt våld med slägga och kofot brukar funka smile

Men byt tändningslås då?
Knåpa bort de gamla och tjuvkoppla så länge om de är akut.

Med.lem
3 759 Inlägg
21 februari 2008
nä finns inget att göra. köp en volvo 245 (hälst vit) och dra den "trasiga" bilen till skorten, be till gud att skrotnisse inte kollar i tänningslåset och ge en 500 i muta (bara ifall att) nu har du en bil som går i alla väder och du slipper den där hondan.

(det jag ville få fram av mitt myssluckade skämt var att påpeka att varken ett hål i avgassöret eller att nykeln kärvar är några större problem) Godnatt Sverige!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök