3333
Sök

Problem med säkringen.

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Hejsan!
Jag skulle koppla mitt neonrör till bagage-lucke-lampan, råkade klippa av båda sladdarna så det blev kortslutning. Då märkte jag att säkringen hade gått och bytte till en ny, det funkar fortfarande inte.

PS. All el i bilen är död, inkl stereo + slutsteg) D.S

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
VAd är det för fel?
Batteriet visar 12V men all el i bilen är ddö, finns det säkringar i bilen också?

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
haha tongue
En mitsubishi Carisma -02.
Har bytt säkringen i motorhuven, ska man göra något mer?

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Allting i bilen förrutom intrumentpanelen. har kollat alla säkringar i motohuven, vart mer ska jag kola?

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Ciggtändaren funkar också

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
ja, du menar vänster under rattan sitter det saker, men jag vettefan vad det är för något :s

1 050 Inlägg
22 februari 2008
Tycker det låter illavarslande att nästan allt i bilen svartnat? Se efter så du inte har pågående kortis i bilen. Då kan den i värsta fall brinna upp. Kolla upp de strömförande kablarna du klippte av, så de inte ligger emot plåten någonstans. Har du kanske klippt och kopplat ännu mera? wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Nej då, de ligger ifrån varandra, men det funkar inte. Måste ha varit den andra säkringen som också har gått sad

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 februari 2008
Bara till att gå igenom alla säkringar som är innuti cupen vid fötterna under ratten..
Sen när du kopplar neon så är det bästa tpsiet att du sätter en säkring mellan + kabeln sedan .
Lycka till

C H E V R O L E T <3

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Mjo.. det roliga är att jag inte vet vilka man ska byta tongue

5 042 Inlägg
22 februari 2008
Det står på " facket " man rycker av.
vad som går till vad

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
22 februari 2008
Swedenrockers skrev:
aturai skrev:
Mjo.. det roliga är att jag inte vet vilka man ska byta tongue

Om det nu var bak i skuffen som du skulle koppla in den så kolla i säkringsförteckningen vilken säkring som hör till den lampan först och främst. Med tanke på att det är generalfel så tippar jag på att det är mer än den säkringen att byta. Har du kollat de större säkringarna i motorutrymmet? Jag tänker på japsspecialarna, de som är större till storlek. Sitter endera i den större säkringsdosan eller vid batterplusen.

Du snodde orden ur min mun tongue

C H E V R O L E T <3

32 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Jo, jag har kollat.. alla säkringar var hela förutom den. Alla inne i kupén är också hela.. något är skumt.. :s

Sök