3297
Sök

Volvo 745 GLT 16V Startar inte!

15 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
nä klart själva batteriet inte har med jordningen att göra, men när jag vrider på nyckeln så snurrar motorn för fullt, så bilen får sin ström, kollat strömmen ända fram till stiften!

Men eftersom jag vill ha igång min 200:a så ville jag inte lägga ner mer tid på 745:an så för första gången i mitt liv så har jag lämnat in den på en verkstad, så kollar de vad felet är, 450kr, spar tid!

Kan ju återkomma och meddela felet för framtida sökare!

Tackar för alla tips

mvh

Bilar skall köras på snedden!!!

15 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Felet var:
Ingen komp på 3:an, mest troligt smälld ventil, bilia skullee ha ca:20 000kr för att åtgärda felet!

Dvs man köper delarna och fixar det själv!

17 Inlägg
26 februari 2008
kan ju inte vara möjligt att dom ska ha 20 000:- för att lyfta toppen och byta ventil???

Allt-i-allo
25 Inlägg
26 februari 2008
Hade en scorpio som betedde sig likadant. Byt tändmodulen. Kanske den som krånglar.
Prova bogsera på 3:an, kan knäcka lådan om bogserar igång på 1:an.

15 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
jo han jag snacka med på bilia sa mellan 15 000-25 000, det är ett skit göra det där med ventilbyte, och han snacka om kanske skulle plana toppen oxå, hur som haver så blir det piss dyrt om man lämnar iväg den!

Har testat att bogsera den i alla växlar, men har man inget komp så är det nog inte tändmodulen som är vajsing...

ska se till attt få fart på 200:an sen lyfter jag toppen och ser vad som är felet, förhoppningsvis så är det ventilen/ventilerna

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 februari 2008
lyft toppen, jag kan göra ventil bytet åt dig om du vill skicka smile jag tar bara för vad delarna kostar och en liten arbets kostnad..
Senast redigerat av The_Mechanic (26 februari 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

15 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
big_smile tackar för erbjudandet, men att skicka den går på typ 500, och det är vad ventilerna kostar, skall fixa det själv sen när 200:an är igång!

Sök