3522
Sök

Vad är huvudsyftet med downpipe?

187 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Jag har precis bytat avgassystem och tänkte även köpa en downpipe men vad skulle det hjälpa på min bil?
För och nackdelar?

73 Inlägg
1 mars 2008
Eh? Downpipe är avgasröret ur turbon. Och så vitt jag vet har inte en Civic turbo?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
1 mars 2008
Gah! Alla bilar har downpipe! men på svenska heter det ju framrör...

men dock så kan jag ju hålla med om att man brukar säga downpipe i turbo samanhang...

761 Inlägg
1 mars 2008
Stephane_ skrev:
Jag har precis bytat avgassystem och tänkte även köpa en downpipe men vad skulle det hjälpa på min bil?
För och nackdelar?

Jadu,, börja mixtra med mottryck brukar vara svårt på sugisar.. Främst ger det psykologiska hästar för att det låter mer/annorlunda, men oftast flyttar man bara upp effektregistret en aning i varvtal.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Meister
6 763 Inlägg
1 mars 2008
Kan de möjligvtis vara ett grenrör som han menar? Då är de ett extraktorgrenrör du ska ha tag på. Hur mycke effekt de kan ge i en ctr vet jag itne men någe ger de väll plus att du kan få ett skönare ljud big_smile

187 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
okey så det är ett grenrör jag ska plocka hem .. hehe sorry e inte så bra på det här med bilar tack för hjälpen iaf

1 867 Inlägg
2 mars 2008
Dom där bilarna mår bra av ett ballare grenrör, annat ljud och annan/bättre effektkurva är aldrig fel.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

187 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Koop skrev:
Dom där bilarna mår bra av ett ballare grenrör, annat ljud och annan/bättre effektkurva är aldrig fel.

OKey men jag får mer effekt plus annat ljud med ett grenrör då?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 mars 2008
Du ska köpa extraktorgrenrör till just din bil, precis som Camaro67 skrev. Då brukar du kunna känna av effektskillnaden smile
Senast redigerat av Mäki (2 mars 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

187 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Mäki skrev:
Du ska köpa extraktorgrenrör till just din bil, precis som Camaro67 skrev. Då brukar du kunna känna av effektskillnaden smile

okey men var får man tag på bra Extraktorgrenrör?

1 231 Inlägg
2 mars 2008
lånar tråden lite :$
kan man köpa det till a3 turbo oxå ? vad tor ni det ger i effektväg ?!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 mars 2008
Tigerofsweden, vad har du för steg nu?

Stephane_ Hur långt har du bytt rören, catback eller har du racekatt och grova rör enda fram till grenröret?

99 Inlägg
2 mars 2008
Stephane_ skrev:
Mäki skrev:

okey men var får man tag på bra Extraktorgrenrör?

Gå in på www.hondaklubben.com/forum

Regga dig, läs reglerna och fråga där, vi har mer koll på honda smile

Jag är inte så haj på just k serie motorn, men billigt är la dc-sports osv. Fråga på klubben som sagt.

187 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
bumpe skrev:

Stephane_ Hur långt har du bytt rören, catback eller har du racekatt och grova rör enda fram till grenröret?

Jag har bytat från catten o bakåt ett Invidia GT 300 system

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 mars 2008
generellt så brukar man säga 10-15 procents ökning med extraktor och anpassat avgas till smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 867 Inlägg
2 mars 2008
Tigerofsweden skrev:
lånar tråden lite :$
kan man köpa det till a3 turbo oxå ? vad tor ni det ger i effektväg ?!

Till A3'an finns det fina DP's, bl.a BSR säljer dom, det kan ge fin skillnad i effektväg.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 mars 2008
Stephane_ skrev:
bumpe skrev:

Jag har bytat från catten o bakåt ett Invidia GT 300 system

Då ska du byta till racekatt och grövre donwpipe/framrör först tkr jag...

Om du nu byter till ett extraktorgrnrör e de tråkigt att ha en flaskhals i katten...

Sök