2917
Sök

spacer plattor.

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Vart finns det att få tag på spacerplattor? bra? hur stor skillnad gör det på väghållningen? finns det plattor som ändrar bultmönster? har nämligen 4x100 nu, vill ha 5x110. tacksam för svar

Stance is romance

56 Inlägg
3 mars 2008
http://www.manton.se/ säljer spacers
har själv ett par därifrån....vet ej om han kan göra 4x 100 till 5x 110 men det är bara att fråga smile

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
ringde dom nyss, dom hade inte från 4 bult till 5 bult sad tack ändå, någon mer som har en ide? eller mmåste man byta ut hela navet? sad

Stance is romance

584 Inlägg
3 mars 2008
Från www.Manton.se

"I dagsläget är det endast möjligt att hålla sig inom samma antal bult på bil & fälg, ex. Volvo 5/108 till BMW 5/120 eller Opel 4/100 till Nissan 4/114,3. Vår förhoppning är att inom en snar framtid även kunna erbjuda spacers där bultindelningen krockar, dvs. från fyrbult till fembult. I vissa fall är detta möjligt redan i nuläget"

Bäst o fråga du kan ju ha tur .

584 Inlägg
3 mars 2008
Vad e de för fälgar du ska ha på då?

helt galen
388 Inlägg
3 mars 2008
Lunkan89 skrev:
Vart finns det att få tag på spacerplattor? bra? hur stor skillnad gör det på väghållningen? finns det plattor som ändrar bultmönster? har nämligen 4x100 nu, vill ha 5x110. tacksam för svar

Jag kan bara svara för min bil. Har 29 mm spacer runt om på min 740 för att få plats med mina V70 fälgar. Fram sticker däcken ut lite utanför skärmarna så farbror blå skulle nog inte tycka om det, och jag kan inte ratta fullt utan att det tar i, men satan vad den ligger bättre på vägen. Kan hålla en växle högre genom rondeller och kurvor utan problem, känns som om ju mer jag gasar desto bättre ligger den, spårar inte ens!

Varför åka fort när man kan åka brett?

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Eddie_Boy skrev:
Vad e de för fälgar du ska ha på då?

mina BBS split 18"

Stance is romance

Sök