Hade behövt lite VVS tips!

Groggmugg Beredare
27 december 2007 · 561 Inlägg

Så... Då har jag hållt på i några timmar och tömt hela hydroforen på vatten. Fick höra av sambons farsa att det kunde oxå fungera när det inte fanns luft i kärlet. Men efter två försök så blev det inte bättre. Röret på framsidan fylls hela med vatten och är fyllt redan innan den nått 3kg. Blir väl att beställa nya grejor... tongue

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Groggmugg Beredare
30 december 2007 · 561 Inlägg

Jag tackar för all hjälp!! smile

Kan berätta att jag hittade felet med att det släppte trycket oftare än den borde.. En säkerhetsventil på pumpen som var på 6Bar släppte ut vatten hela tiden. Inte mkt men tillräckligt. Den ska ju inte släppa ngt alls eftersom att det var ju inte ens inärheten av 6bar. Så den pluggades och allt fungerar fint nu!

Gott Nytt på er!! Akta fingrarna!! wink

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Pysslingen
13 mars 2008 · 33 Inlägg

plugga 1 säkerhetsventil är inte smart å dessutom förbjudet

Sushikocken Sleeper
13 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Groggmugg skrev:
Jag tackar för all hjälp!! smile

Kan berätta att jag hittade felet med att det släppte trycket oftare än den borde.. En säkerhetsventil på pumpen som var på 6Bar släppte ut vatten hela tiden. Inte mkt men tillräckligt. Den ska ju inte släppa ngt alls eftersom att det var ju inte ens inärheten av 6bar. Så den pluggades och allt fungerar fint nu!

Gott Nytt på er!! Akta fingrarna!! wink

säkerhetsventiler ska ju motioneras ca 4 ggr om året och som ovanstående inlägg så är det OLAGLIGT! att plugga en säkerhetsventil

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
loudness
13 mars 2008 · 4 554 Inlägg

har du en gammal tryckvakt kan de gå att ställa max och min tryck på nyare som jag kopplat in går de bara och ställa så den går igång vid ett visst tryck men värdet mellan start och stopp är konstant så ställer du så den ska gå igång vid 2 bar så kanske den stänger av sig vid 4 men ställer du så den ska gå igång vid 3 istället så stängs den av vid 5 bar.. rätt kasst men så illa är de.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang