2720
Sök

Breddade fälgar

186 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Nån som vet vart de finns att få tag på? å va ligger priset på? om de är värt att skaffa lr om man ska skaffa vanliga fälgar å sen köpa spacers? :S

9 108 Inlägg
14 mars 2008
hmm, vad är en breddad fälg enligt dig egentligen?

Det finns fälgar i alla möjliga bredder som kan kosta allt möjligt, ska du däremot bredda ett par alu-fälgar har jag för mig att det brukar kosta ~1000 kronor per tum fälgbana

Spacers kan du ju alltid köpa men fälgarna blir ju inte bredare för det, men dom kommer längre ut tongue

186 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
hmm, vad är en breddad fälg enligt dig egentligen?

Det finns fälgar i alla möjliga bredder som kan kosta allt möjligt, ska du däremot bredda ett par alu-fälgar har jag för mig att det brukar kosta ~1000 kronor per tum fälgbana

Spacers kan du ju alltid köpa men fälgarna blir ju inte bredare för det, men dom kommer längre ut tongue

de ja menar är att själva bultmönstret sitter djupare in så hella fälgen liksom kommer ut ur hjulhuset mer^^

9 108 Inlägg
14 mars 2008
_Ozzy_ skrev:
de ja menar är att själva bultmönstret sitter djupare in så hella fälgen liksom kommer ut ur hjulhuset mer^^

Då är det fälgar med låg inpressning (låg ET) du är ute efter. Har ingenting med bredden att göra tongue

186 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
_Ozzy_ skrev:

Då är det fälgar med låg inpressning (låg ET) du är ute efter. Har ingenting med bredden att göra tongue

nänä ok, va en polare som sa "breddade" fälger så ja vet inte^^ men vart får man tag på sånna då? :S

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
14 mars 2008
Det går ju faktiskt precis lika bra att brädda en fälg "utåt" som"inåt".. Bara det att det kostar lite mer för skarven blir mer synlig = tar längre tid att få helt 100.. Men blir nog billigare att skaffa nya fälgar med låg inpressning från början

186 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Det går ju faktiskt precis lika bra att brädda en fälg "utåt" som"inåt".. Bara det att det kostar lite mer för skarven blir mer synlig = tar längre tid att få helt 100.. Men blir nog billigare att skaffa nya fälgar med låg inpressning från början

Jo men äre bara att gå te närmsta återförsäljare lr måste man gå till en speciel butik/hemsida och beställa såna? :S

Sök