4365
Sök

Öppet Luftfilter

14 Inlägg
2 mars 2006
Trådstartare
Tjena allihopa.

Jag har ett litet problem. När jag köpte min bil så satt där redan ett öppet luftfilter monterat på bilen. Det sitter precis bredvid motorn vilket man hör inte är det bästa beroende på att tillgången till kall luft blir väldigt liten. Som jag har förstått det så resulterar detta i att motorn hela tiden står och suger in varm luft istället för kall.
Jag fick rådet att jag skulle ta bort det öppna luftfiltret och sätta på orginaldelar (som jag dock inte har utan tvingas köpa, är det dyrt?)..är det nödvändigt att jag tar bort det som nu sitter på plats? Men problemet är ju att jag vill ha det öppna luftfiltret eftersom det ger ett så skönt ljud...hur kan jag lösa detta????

Tacksam för svar.

///Viktor

MG ZR 160
132 Inlägg
2 mars 2006
Har du ngn bild på ditt motorrum? Mejla den till mig så fall.
Du behöver inte sätta dit orginalburken, det ända du kan göra är
att bygga om allt.

Vill se hur det ser ut nu så kan jag hjälpa dig.

Mvh Mattias.
"Electrikpower@hotmail.com"

Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494

2 117 Inlägg
2 mars 2006
Pitbull skrev:
Har du ngn bild på ditt motorrum? Mejla den till mig så fall.
Du behöver inte sätta dit orginalburken, det ända du kan göra är
att bygga om allt.

Vill se hur det ser ut nu så kan jag hjälpa dig.

Mvh Mattias.
"Electrikpower@hotmail.com"

Precis. Finns det plats så kan du ju montera ett rör mellan filtret och motorn och flytta filtret till en bättre plats. Du kan ju också skärma av filtret eller varför inte både och?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 mars 2006
du kan ju även tillverka en värmeavskiljare som du sätter mellan motorn och luftfiltret. värmeavskiljaren är precis vad det låter en avskiljare som håller varmluften borta... dessutom är det billigare att tillveka/köpa än att köpa originalgrejjerna!

Team Insane Racing

Sök