3034
Sök

köp av Diesel bil, råd

61 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Är ute efter en liten/lätt Diesel bil, max 20tusen, vad skall man satsa på för något? ska bara ha den o pendla med så någon skönhet behöver det inte vara! golf? skoda?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 mars 2008
Om bara ekonomi är de viktigaste, så är självkart VW Lupo den som drar klart minst soppa, runt 3 dl milen wink

482 Inlägg
10 mars 2008
Har för mig att det va mycket fel på skoda, men de  flesta tar ju inte hand om sina så om du hittar en välvårdad så ska det nog inte va någon fara, Fins oxå fiesta diesel 90-94 typ de ska va grymt snåla och skapligt problem fria men ovanliga

just real power
no turbo shit

"the real jerk"
301 Inlägg
10 mars 2008
golf,skoda,seat skulle jag satsa på billiga bilar som inte drar särskilt mycket. sen att det är "syskon bilar" är ju en annan sak jag skulle nog välja
golf billiga trevlig bil
seat spansk ännu billigare golf
skoda tjeckisk ännu billigare golf

i den ordningen.
Senast redigerat av jerky (10 mars 2008)

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

Nismo
758 Inlägg
10 mars 2008
Golf 3a

61 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Om bara ekonomi är de viktigaste, så är självkart VW Lupo den som drar klart minst soppa, runt 3 dl milen wink

Rätt lagom förbrukning helt klart!smile prislappen är egentligen lite över vad jag tänkt mig:)

61 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
jerky skrev:
golf,skoda,seat skulle jag satsa på billiga bilar som inte drar särskilt mycket. sen att det är "syskon bilar" är ju en annan sak jag skulle nog välja
golf billiga trevlig bil

i den ordningen.

Vad är det egentligen som skiljer sig mellan en golf o en skoda felicia? har fått för mig att det är i princip samma bil? dock så är golfen dubbelt så dyr?

Körv
3 535 Inlägg
10 mars 2008
Golf är snygg, billig, och trevlig smile

Truckdriving Man

482 Inlägg
10 mars 2008
felicia:n är byggd på gammla polon, det som är den största skillnaden är byggkvaliten vad jag har hört. men lupo 3l är klart bästa bilen om du ska åka billigt, räkna på hur mycket den drar mot de andra och hur många mil du måste åka för att tjäna in de extra pengarna den kostar i inköp,

just real power
no turbo shit

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 mars 2008
Skulle tagit golf då över skoda eller seat av de årsmodellerna, framförallt för att golfen har bättre kvalitet och motståndskraft mot rost.
Felicia rostar mkt och skoda fick egentligen bara bra kvalitet först när octavia kom. Sen finns de la säkert bra ex men skulle gått på en golf faktiskt även om de e äldre för samma pris.

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
10 mars 2008
Peugeot 405, Audi 80, Citroen ZX.

Några bilar jag kan rekommendera! smile

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 mars 2008
Citroen ZX???? Den demonterade ju sig själv i bilhallen.. tongue

"the real jerk"
301 Inlägg
10 mars 2008
johanmoller skrev:
jerky skrev:
golf billiga trevlig bil

i den ordningen.

Vad är det egentligen som skiljer sig mellan en golf o en skoda felicia? har fått för mig att det är i princip samma bil? dock så är golfen dubbelt så dyr?

kvaliten i bygget jag har haft "äran" att provköra några skodor/golfar/seatar och golf är ju bäst byggda enligt mig sedan seat och sist skoda dock är ju dom här bilarna begagnade och inte nya o fräscha

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

Thorssa
10 mars 2008
Skoda Pickup!

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 mars 2008
va ju kul och se att disel priset va 50öre dyrare än bensin priset ida iaf wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

61 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
E30Tompa skrev:
va ju kul och se att disel priset va 50öre dyrare än bensin priset ida iaf wink

diesel bil drar ju betydligt mindre i regel, o det dröjer nog inte förens bensin priset är dyrare än diesel igen.smile

Sök