2907
Sök

sista pris??? varför

24 Inlägg
2 mars 2006
Trådstartare
vad tycker ni om när man sätter in en annons på en bil o det står typ 50000 så 95% av dom som ringer säger typ hej o sen frågar de om sista pris..
man blir ju bara arg på sånt..
men vad ska man göra...
Senast redigerat av iwant (12 mars 2006)

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 mars 2006
varför skulle man inte göra så? det kan vara så att personen i fråga bor långt bort och vill veta vad man får för pris. alla som sätter ut en annons sätter priset ca 5000 mer än vad dom tänkt sig och därför börjar man pruta redan vid telefon

man lever bara en gång så lev väl!

135 Inlägg
2 mars 2006
ja..de e ju väl så att man brukar sätta ut ett pris lite högre än man har tänkt sig för att d nästan är lag på att pruta för att alla ska bli nöjda....men sen finns de ju folk som är lite väl galada för att pruta.. hehe man blir ju lite sne när sissta priset kompisen ringer!

183 Inlägg
2 mars 2006
Är det bara jag som anser att priset på saken som säljs är det som gäller?
Visst är det säkert en del som sätter priser högt för att man ska kunna pruta å tro sej göra en kalasaffär..
Lixom.. kollar du en beggad bil för kanske 150papp å prutar 3papp å köper den för 147papp så är det ren snålhet i mina ögon, de är så lite pengar det handlar om i slutändan endå..
"Men huvesaken e ju att man får pruta" .. ja eller hur.

Men men.. bara min syn på saken som vanligt, alla tycker inte lika smile
Senast redigerat av Merca-Hakan (2 mars 2006)

Ingenjör
256 Inlägg
2 mars 2006
Det är lite som en ond cirkel. Man själv sätter ett högre pris än det man förväntar sig och de som ringer vet ju om detta och frågar därför efter sista pris.

Sätter man inte överpris tror många(icke bilkunniga) att det är något fel på bilen.

Jag personligen har inget emot sista pris kompisar eftersom jag är medveten om att det är köparens marknad.

Det är inget brott förrän man åker fast

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
2 mars 2006
Om nån prutar på nått jag säljer ska det vara på plats efter ev provkörning och dylikt, ringer nån skum person och frågar i luren "eey sissta priss koompiss" så lägger jag på utan att orka svara.

- Time Attack -

24 Inlägg
2 mars 2006
Trådstartare
NIzmO skrev:
Om nån prutar på nått jag säljer ska det vara på plats efter ev provkörning och dylikt, ringer nån skum person och frågar i luren "eey sissta priss koompiss" så lägger jag på utan att orka svara.

håller helt klart med ovanstående
Senast redigerat av iwant (2 mars 2006)

Carpenter
310 Inlägg
2 mars 2006
Det finns 2 typer av sista pris människor!

1 Dom som sitter 50 mil bort och undrar om dom kan få ner priset lite utan att behöva åka 50 för ett blankt nej av säljaren

2 Sen finns dom som bara ser till prislappen knappt har nån aning om vad dom köper för bil utan dom har minst sagt sett en annan S60 (exempel) för 10000 mindre. Det är då man ska säga men ta den då och sitt utan AC och rumpvärme och sen slänga på luren (:

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

163 Inlägg
2 mars 2006
Många har överpris på sina bilar nu, så i vissa fall så kan man ju göra det själv.. men sen finns det rumäner och andra som tror dom kan få bilen för en chips påse och en hink me blåbär;)
Men det ingår ju i ett bilköp att pruta:)

Sök